UNICEF | Închiderea școlilor timp de peste un an a privat de educație 434 de milioane de copii din Asia de Sud
-
09 Septembrie 2021 19:30
Închiderea școlilor timp de peste un an din cauza pandemiei de coronavirus a privat de educație 434 de milioane de copii din Asia de Sud și a accentuat inegalități deja alarmante, relevă un raport publicat joi de Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF), transmite AFP.
Încă dinainte de pandemie, aproape 60% dintre copiii din Asia de sud nu știau să citească sau să înțeleagă un text elementar la vârsta de 10 ani, subliniază agenția ONU pentru copii, notând că închiderea prelungită a școlilor de la începutul pandemiei a agravat o situație deja precară transmite Agerpres.
"Fetele, copiii din gospodării defavorizate și copiii cu handicap s-au confruntat cu cele mai mari dificultăți în ce privește învățământul la distanță", menționează Unicef.
În India, 80% dintre tinerii între 14 și 18 ani interogați au afirmat că au învățat mai puțin decât atunci când puteau merge fizic la școală, conform acestui raport. Mai mult, 42% dintre copiii între 6 și 13 ani interogați au declarat că nu au avut acces la învățământ la distanță.
Deepu Singh, agricultor din statul indian Jharkhand (est), și-a exprimat speranța ca în curând școlile să se redeschidă, în condițiile în care cei doi copii ai săi mai mici nu au mai mers la școală de anul trecut și nici nu au acces la internet. "E în joc viitorul lor. Vreau să meargă la școală", a subliniat el pentru AFP, adăugând că el nu-i poate ajuta pentru că trebuie să câștige pâinea pentru familia sa și nu-și permite nici un telefon mobil.
Și în Pakistan, 23% dintre copii nu au acces la aparatura electronică necesară pentru a beneficia de învățământ online. În Sri Lanka, 69% dintre părinții cu copii în ciclul primar au constatat că aceștia învață "mai puțin" și "mult mai puțin".
"Chiar și atunci când o familie are acces la tehnologie, copiii nu sunt întotdeauna în măsură să acceadă la ea", iar "în consecință copiii au suferit întârzieri uriașe în procesul de instruire", a afirmat George Laryea-Adjei, director regional al Unicef.
Agenția ONU le cere cadrelor didactice să evalueze nivelul de instruire al elevilor și să ia măsuri pentru remedierea întârzierilor, introducând perioade de recuperare. Unicef îndeamnă de asemenea guvernele să acorde prioritate vaccinării profesorilor și să-i formeze pe aceștia astfel încât să poată menține contactul cu copiii care nu au acces la tehnologie.
Rajani KC, profesor în Nepal, a apreciat însă că metodele alternative nu permit, totuși, asigurarea unei instruire eficiente. "Ne aflăm într-o situație periculoasă", a declarat acesta pentru France Presse. "Dacă pandemia continuă și sectorul universitar continuă să piardă ani, de ce fel de resurse umane va beneficia țara, pe viitor?", se întreabă acesta.