Un medicament comun administrat copiilor ar putea fi cauza hepatitei misterioase. Trei sferturi dintre cei diagnosticați l-au utilizat înainte de declanșarea bolii

  • 09 Mai 2022 12:04
Un medicament comun administrat copiilor ar putea fi cauza hepatitei misterioase. Trei sferturi dintre cei diagnosticați l-au utilizat înainte de declanșarea bolii

Experții în Sănătate din Marea Britanie au anunțat două posibile cauze ale hepatitei misterioase care face din ce în ce mai multe victime în rândul copiilor din toată lumea, scrie ziare.com.

Specialiștii suspectează că tratamentul cu paracetamol sau câinii de companie ar putea fi cauzele declanșării bolii, potrivit sursei citate

Trei sferturi dintre copii au utilizat paracetamol înainte de declanșarea bolii. O mică parte dintre aceștia au raportat consumul de ibuprofen și niciunul consumul de aspirină.

Experții în sănătate au ajuns la aceste concluzii după mai multe discuții cu părinții și chestionare trimise familiilor afectate.

163 de copii din Marea Britanie au contractat boala, iar 11 dintre aceștia au nevoie de un transplant de ficat, arată datele oficiale. 

Hepatita este o inflamație a ficatului, de obicei cauzată de virusul Hepatitei A, B, C, D sau E. Niciunul dintre copiii din Marea Britanie nu a fost testat însă pozitiv pentru aceste tulpini și niciunul nu este considerat a fi imunocompromis.

Totuși, oficialii britanici din domeniul sănătății spun că riscurile ca un copil să dezvolte hepatită rămân extrem de scăzute, însă este foarte important ca părinții să cunoască simptomele.

Simptomele hepatitei

  • îngălbenirea pielii sau a părții albe a ochilor (icter)
  • urină închisă la culoare
  • fecale de culoare deschisă
  • piele iritată
  • dureri musculare și articulare
  • febră
  • stare generală proastă
  • oboseală neobișnuită
  • pierderea poftei de mâncare
  • dureri de burtă

 

Doctorul Meera Chand, medic infecționist, a avertizat că părinții ar trebui să fie atenți încă de la primele simptome, potrivit The Sun.

”În special la icter, dacă apare o nuanță galbenă în albul ochilor, contactați imediat medicul! Investigațiile noastre continuă să sugereze că există o asociere cu adenovirusul, iar studiile noastre testează această asociere în mod riguros”, spune ea.

”De asemenea, cercetăm și alți factori, inclusiv infecția anterioară cu SARS CoV 2 și lucrăm îndeaproape cu partenerii noștri academicieni pentru a înțelege mecanismul leziunilor hepatice la copiii afectați”, a explicat medicul.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Ora de Muzică cu Victor Buruiană
Meteo Chișinău
-2,82
Cer acoperit de nori
Umiditate:96 %
Vint:2,06 m/s
Wed
1
Thu
3
Fri
0
Sat
-0
Sun
-3
Arhivă Radio Chișinău