Un centru unic de apel pentru consumatori, finanțat de Uniunea Europeană, a fost lansat în Republica Moldova
-
24 Ianuarie 15:20
Un centru unic de apel pentru consumatori, finanțat de Uniunea Europeană, a fost lansat astăzi, în Republica Moldova. Acesta conectează 12 instituții cheie și oferă cetățenilor un sistem rapid și eficient pentru a obține informații și suport în rezolvarea problemelor legate de produsele și serviciile consumate, transmite Radio Chișinău.
Cetățenii pot apela acum la numărul unic 022-51-51-51, pentru a solicita consultanță, iar sistemul va direcționa automat apelurile către instituția corespunzătoare.
Șeful Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, Sergiu Dărănuță, a apreciat eficiența noului sistem în interacțiunea cu cetățenii.
„Îl consider o necesitate absolută astăzi pentru consumatori. Trăim într-un mediu bazat pe consum, așa că cetățeanul Republicii Moldova este, în esență, un consumator. Noi interacționăm zilnic cu acești consumatori și dorim să avem o interacțiune mai productivă. Vrem să oferim răspunsuri clare la orice petiție sau apel al consumatorului, fie că este vorba de consultanță, discuții sau redirecționarea unui apel către diverse autorități. Eu sper că acest lucru va ajuta cetățeanul să interacționeze cu statul într-un mod foarte rapid, eficient și comod”, Sergiu Dărănuță.
Lidera de echipă a portofoliului de creștere competitivă și incluzivă din cadrul Delegației Uniunii Europene la Chișinău, Julda Kielyte, a subliniat importanța protecției consumatorului în procesul de integrare europeană a Rep. Moldova.
„Protecția consumatorului este o parte integrată a procesului de aderare a Rep. Moldova la Uniunea Europeană, inclusă în capitolul 28, Clusterul 2. După cum știți din raportul de extindere, Rep. Moldova are un anumit nivel de pregătire în acest domeniu, însă trebuie să mai depună efort ca să-și alinieze legislația la acquis-ul comunitar. Prin acest centru unic de apel, inspectoratul în sfârșit va avea oportunitatea de a vedea numărul total de apeluri, de a obține date statistice și de a le putea clasifica pe domenii pentru a avea o viziune mai amplă asupra situației care este în Rep. Moldova în ceea ce privește protecția consumatorului”, a precizat Julda Kielyte.
Apelurile vor fi recepționate zilnic, între orele 08:30 și 16:30. Apelurile care vor veni în afara acestui orar vor fi înregistrate, iar consumatorii vor fi contactați înapoi de către operatori după ce vor prelucra înregistrările.
Proiectul este rezultatul colaborării între 12 autorități naționale, Asociația „Henry Capitant de Cultură Juridică” și Delegația Uniunii Europene la Chișinău, care a finanțat inițiativa cu 60 mii de euro.