UE a deschis o investigație privind existența unui posibil cartel între principalii producători auto din Germania
-
18 Septembrie 2018 13:19
Comisia Europeană a demarat oficial o investigație pentru a stabili dacă producătorii auto germani BMW, Daimler și Volkswagen au avut o înțelegere secretă pentru a evita concurența în dezvoltarea sistemelor de control al emisiilor, transmit Sky News și Reuters.
Executivul comunitar a anunțat marți că a primit informații potrivit cărora reprezentanți ai "cercului celor cinci": BMW, Daimler și Volkswagen - alături de subsidiarele sale Audi și Porsche - s-au întâlnit pentru a discuta despre tehnologiile verzi menite să limiteze emisiile poluante ale mașinilor.
Investigația analizează dacă producătorii auto au fost de acord să nu concureze unii cu alții în dezvoltarea și introducerea tehnologiei de restricționare a poluării provenite de la autovehiculele cu motoare pe benzină și diesel.
"Aceste tehnologii au ca obiectiv să facă autovehiculele de pasageri mai puțin dăunătoare pentru mediu. Dacă se va dovedi că a existat o înțelegere secretă, aceasta le-ar fi putut nega consumatorilor oportunitatea de a achiziționa mașini mai puțin poluante, în pofida tehnologiei de care dispun producătorii auto", a declarat comisarul european pentru Concurență, Margrethe Vestager.
În octombrie 2017, Comisia Europeană a extins investigația privind existența unui posibil cartel între principalii producători auto din Germania, efectuând inspecții la sediile BMW, Daimler și Volkswagen.
În iulie 2017, oficialii europeni din domeniul concurenței anunțau că investighează o presupusă înțelegere între principalii producători auto germani, după ce revista Der Spiegel anunța că este posibil ca Volkswagen, BMW, Audi și Porsche să fi conspirat timp de decenii pentru stabilirea prețurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel și altor componente ale vehiculelor folosind comitetele din industria auto.
Volkswagen a precizat că investigatorii au examinat documente la sediul său din Wolfsburg și de la biroul Audi din Ingolstadt.
"Inspecțiile sunt legate de temerile CE legate de faptul că unii producători auto germani au încălcat legislația antitrust a UE care interzice cartelurile și practicile de afaceri restrictive. Faptul că CE a efectuat inspecții nu înseamnă că firmele inspectate sunt vinovate de comportamente anti-concurențiale și nici nu influențează rezultatul investigației", se arată în comunicatul forului comunitar.
Comisia Europeană precizează că durata anchetei depinde de mai mulți factori și nu există un termen limită până la care se va finaliza.
Companiile care încalcă reglementările UE pot primi o amendă de până la 10% din cifra lor globală de afaceri.
Aproximativ 200 de angajați din 60 de comitete din industria auto au discutat probleme legate de modernizarea vehiculelor, motoarele pe benzină și motorină, dispozitive de frânare și de transmisie, ambreiaje, precum și sisteme de evacuare a gazelor de eșapament, a informat Der Spiegel, citând o scrisoare a autorității de concurență.
Der Spiegel susține că producătorii auto ar fi discutat ce alegeri au în privința furnizorilor și a prețului componentelor. Din 2006, companiile auto analizează costul tehnologiei AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree, care reduce substanțial emisiile poluante ale motoarelor diesel.
Sursa: Agerpres