SUA | Membrii Partidului Democrat îl critică pe Donald Trump pentru discursul privind „Starea Națiunii”

• 06 Februarie 2019 11:17

Membrii Partidului Democrat care vor intra în cursa electorală din 2020 împotriva actualului președinte american, Donald Trump, s-au grăbit să atace conținutul discursului privind „Starea Națiunii”, apreciindu-l ca fiind lipsit de substanță și fără a aduce vreo contribuție la unitatea țării, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Aproximativ zece membri ai Partidului Democrat și-au lansat campanii în încercarea de a-l contracara pe Trump, și încă o duzină ar putea intra în cursa pentru nominalizarea din partea partidului la funcția de președinte al SUA. Senatorul american Cory Booker, care și-a anunțat propria candidatură vinerea trecută, a apreciat drept găunos îndemnul la unitate al lui Trump. "Este nevoie de mai mult decât o referire la unitate în punctul maxim al unui discurs pentru a aduce țara împreună. Președintele nostru a petrecut ultimii doi ani încercând să ne dezbine", a scris acesta pe Twitter, unde a mai subliniat că ''acțiunile sunt mai importante decât vorbele".

Stacey Abrams, care a ratat cu puțin anul trecut să devină prima femeie afro-americană guvernator al statului Georgia, a fost cea care a comunicat răspunsul oficial al Partidului Democrat la discursul lui Trump, dar mulți dintre membrii aspiranți la candidatura prezidențială s-au alăturat ulterior reacției oficiale cu propriile critici. "Nu ne-a impulsionat să avansăm și nu s-a ridicat la înălțimea provocărilor curente", a declarat senatorul Amy Klobuchar pentru MSNBC. Ea a menționat că este posibil să candideze pentru președinție și a anunțat organizarea, duminică, a unui miting în statul Minnesota, în care ar urma să își anunțe decizia.

Senatorul Kirsten Gillibrand, care și-a lansat propria campanie pentru Casa Albă, a solicitat donații pentru campanie, după ce o înregistrare video în care dă dezaprobator din cap în direcția lui Trump a atras atenția pe Twitter. "Președintele Trump a avut la dispoziție destui ani pentru a uni această țară, dar a ales să o dezbine în toate modurile posibile", a opinat Gillibrand.

Alexandria Ocasio-Cortez, care nu candidează pentru funcția de președinte, dar care s-a afirmat drept o voce liberală progresistă în cadrul Partidului Democrat după alegerea sa în Camera Reprezentanților în noiembrie 2018, a calificat discursul lui Trump ca fiind lipsit de substanță politică. "Cred că președintele a fost nepregătit. Nu cred că și-a făcut temele. ... Nu a avut niciun plan", a declarat Ocasio-Cortez pentru MSNBC. "Este un discurs de campanie electorală sau unul privind Starea Uniunii?", s-a întrebat ea retoric.

Senatorul Sherrod Brown, care ia în calcul posibilitatea de a intra în campanie, a spus că Trump nu a făcut suficient pentru angajați. "Realitatea este că, pentru prea mulți oameni din această țară, munca grea nu este răsplătită așa cum ar merita", a afirmat Brown. "Președintele Trump nu înțelege asta și a folosit Casa Albă pentru a îmbogăți oameni asemănători lui", a precizat el.