Studiu: Majoritatea consumatorilor din Europa consideră că brandurile trișează de ”Black Friday” și ”Cyber Monday”

  • 07 Noiembrie 2022 19:44
Studiu: Majoritatea consumatorilor din Europa consideră că brandurile trișează de ”Black Friday” și ”Cyber Monday”

Opt din zece români se așteaptă să găsească produse reduse cu cel puțin 30%, de ”Black Friday” sau ”Cyber Monday”, iar la nivel european majoritatea consumatorilor consideră că brandurile trișează cu ocazia celor două evenimente din an cu cele mai importante discounturi, arată un studiu realizat de Revolut și Dynata, scrie agerpres.ro.

Potrivit cercetării în Europa există un scepticism față de corectitudinea ofertelor și promoțiilor din timpul acestor evenimente comerciale. Astfel, majoritatea respondenților din Europa consideră că brandurile trișează de ”Black Friday” și ”Cyber Monday” (64%), în timp ce 36% spun că nu s-au întâlnit niciodată cu oferte înșelătoare.

În acest context, românii sunt, de departe, cei mai sceptici în privința corectitudinii ofertelor, iar aproape două treimi (63%) dintre respondenți sunt de părere că brandurile trișează de ”Black Friday” și se declară în favoarea verificării ofertelor. Totodată, 21% spun că această tactică este ”parte a jocului” și nu se arată deranjați de aceasta. În schimb, 16% dintre cei chestionați recunosc faptul că nu au întâlnit niciodată oferte înșelătoare de ”Black Friday”.

În topul scepticilor, românii sunt urmați de lituanieni (80% dintre aceștia spun că au întâlnit oferte îndoielnice sau au fost păcăliți) și francezi (65%).

La polul opus se află germanii - 61% dintre respondenți spun că practicile incorecte sunt rare de ”Black Friday” și ”Cyber Monday”. Cu toate acestea, după intrarea în vigoare a Directivei Europene Omnibus, este de așteptat ca aceste situații să fie tot mai puține.

În ceea ce privește ofertele de ”Black Friday”, doar italienii sunt tot atât de hotărâți ca românii în a profita de ofertele cu reduceri (80%), în timp ce lituanienii (39%) și germanii (54%) sunt cei mai reținuți în a face cumpărături cu această ocazie. La nivel european, șase consumatori din zece se declară interesați de evenimente comerciale, precum ”Black Friday” și ”Cyber Monday”, chiar dacă de luni bune Europa se confruntă cu o inflație galopantă și se vorbește tot mai des de recesiune economică.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Confluențe Românești cu Radio România Internațional
Meteo Chișinău
9,4
Cer acoperit de nori
Umiditate:91 %
Vint:6,69 m/s
Sat
4
Sun
2
Mon
1
Tue
0
Wed
1
Arhivă Radio Chișinău