Sistemul electronic de vot al Parlamentului, pus în aplicare
-
09 Septembrie 2021 12:37
Astăzi, în cadrul primei ședințe plenare din sesiunea de toamnă curentă a Parlamentului, a fost pus în aplicare sistemul electronic de vot.
„Sistemul electronic de numărare a voturilor va eficientiza procedura de vot a actelor normative ale Parlamentului în cadrul ședințelor din plen și va asigura corectitudinea numărării rezultatelor votului exprimat, facilitând în acest sens activitatea forului legislativ”, se menționează într-un comunicat al Serviciului de presă al Parlamentului.
Acesta este format din două module interconectate. Este vorba despre Programul BOSCH DCN-CW Conference Software și Programul de afișare a datelor, care colectează și afișează opțiunile de vot prin intermediul unei interfețe grafice.
Instrucțiunea sistemului electronic de vot, aprobată de Biroul permanent al Legislativului, reglementează regulile de utilizare a sistemului, sistematizarea votului expus, afișarea rezultatelor votului și dezagregarea acestuia în opțiunile exprimate – pentru sau contra, distribuirea pe fracțiuni, precum și nominal per deputat.
Pentru utilizarea sistemului, deputații vor deține o cartelă de utilizator, conform locului pe care acesta îl ocupă în sala de plen și care este parte componentă a Sistemului electronic de numărare a voturilor.
După procedura de vot, raportul privind rezultatul votului în format PDF se va stoca și arhiva în format electronic. La fel, raportul în ansamblu pe proiectele de acte normative/administrative urmează a fi plasat pe pagina web a Parlamentului.