Simularea prăbușirii avioanelor Boeing 737 Max 8 | Dezvăluiri despre sistemul care a preluat controlul aeronavelor și le-a condus către dezastru

  • 08 Mai 2019 11:48
Simularea prăbușirii avioanelor Boeing 737 Max 8 | Dezvăluiri despre sistemul care a preluat controlul aeronavelor și le-a condus către dezastru

346 de pasageri și membri ai echipajului au murit în urma prăbușirii a două avioane Boeing 737 Max 8, după ce un sensor defect a preluat controlul asupra aeronavelor și a forțat piloții să ducă o luptă terifiantă cu sistemul de pilot automat, destinul lor fiind sortit eșecului, arată o investigație a reporterilor 60 Minutes Australia, scrie Mediafax.

Echipa de reporteri de investigație a emisiunii „60 Minutes Australia” a publicat informații cutremurătoare despre evenimentele care au dus la prăbușirea celor două avioane Boeing 737 Max 8 ale companiilor Lion Air și Ethiopian Airlines. Cu ajutorul pilotului britanic Chris Brady, specialist în avioanele 737, reporterii au făcut o simulare a momentelor finale din cabina avionului companiei Lion Air.

„Am fost avertizată că s-ar putea să mi se facă rău pentru că recrearea unui picaj într-un simulator poate fi destul de intensă”, spune Liz Hayes, gazda emisiunii.

„Chris Brady a reușit să îmi arate cum ar fi decurs momentele terifiante prin care au trecut piloții, în timp ce încercau din răsputeri să recapete controlul asupra aeronavelor”, adaugă Hayes.

Avionul de pasageri al zborului Lion Air 610 a plonjat în mare în apropiere de Indonesia în octombrie 2018. În cel de-al doilea caz, al zborului Ethiopian Airlines 320, aeronava cu 157 de suflete la bord s-a prăbușit la doar șase minute după decolare. Ambele accidente, petrecute la doar cinci luni distanță unul față de celălalt, au dus la suspendarea întregii flote de avioane Boeing 737 Max 8 din lume.

În total, 346 de pasageri și membri ai echipajului au murit în urma accidentelor izbitor de asemănătoare. 

După luni de anchete și zvonuri, Boeing dezvăluie acum că aeronavele 737 Max au fost echipate cu sistemul automat numit MCAS, după ce anterior compania americană ținuse noul sistem ascuns de piloți și de clienți. Atunci când un sensor al sistemului MCAS s-a defectat, piloții au fost nevoiți să ducă o luptă decisivă cu propriile aeronave, această situație rezultând în prăbușirile terifiante a celor două avioane.

În ambele cazuri, MCAS s-a activat imediat după decolare. Sistemul de pilot automat, recepționând informații greșite de la unul dintre sensorii săi, a crezut că trebuie să intervină pentru a preveni oprirea motoarelor, reacționând prin forțarea avionului în picaj. 

În ciuda eforturilor, piloții nu au reușit să recapete controlul asupra aeronavelor. Sistemul MCAS este conceput să funcționeze în intervale de timp, acesta fiind activ 10 secunde și inactiv 5 secunde. Astfel, MCAS se oprea timp de 5 secunde, iar apoi revenea și forța avionul în picaj timp de 10 secunde cumplite. În tot acest timp, aeronavele prindeau viteză și se apropiau din ce în ce mai mult de prăbușire. 

Compania Boeing a susținut inițial că cele două accidente ar fi putut fi evitate dacă piloții urmau pașii enumarați în manualul avionului 737 Max 8. 

Citiți materialul integral pe Mediafax.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Radiojurnal Chișinău
Meteo Chișinău
11,63
Cer acoperit de nori
Umiditate:95 %
Vint:3,09 m/s
Sat
13
Sun
15
Mon
15
Tue
15
Wed
16
Arhivă Radio Chișinău