Șeful Sberbank crede că economia Rusiei va avea nevoie de un deceniu pentru a reveni la nivelul din 2021

  • 17 Iunie 2022 17:12
Șeful Sberbank crede că economia Rusiei va avea nevoie de un deceniu pentru a reveni la nivelul din 2021

Economia Rusiei ar putea avea nevoie de un deceniu pentru a reveni la nivelul la care era în 2021, înainte de impunerea de sancțiunilor internaționale, în condițiile în care aceste sancțiuni au șters jumătate din schimburile comerciale ale Rusiei, a declarat vineri directorul general de la Sberbank, German Gref, transmite Reuters.

După ce Moscova a trimis trupe în Ucraina, la data de 24 februarie, statele occidentale au impus cele mai dure sancțiuni economice cu care Rusia s-a confruntat în istoria modernă. Imediat după anunțarea sancțiunilor occidentale, activele rusești au avut de suferit iar prețurile de consum au explodat, ceea ce a determinat autoritățile ruse să introducă restricții asupra mișcărilor de capital, să majoreze dobânzile și să restrângă capacitatea investitorilor străini de a-și vinde activele din Rusia.

German Gref, a cărui bancă este cea mai importantă instituție financiară din Rusia, controlând majoritatea depozitelor și împrumuturilor către companii, a estimat vineri că țările care au impus sancțiuni Rusiei erau responsabile pentru 56% din exporturile și 51% din importurile sale.

"Există o amenințare la adresa a 15% din Produsul Intern Brut al țării. În consecință, și dacă nu facem nimic, am putea avea nevoie de aproximativ un deceniu pentru a readuce economia la nivelul din 2021", a spus German Gref la forumul economic internațional de la Sankt Petersburg (SPIEF).

Sancțiunile impuse băncilor rusești au dus la diminuarea tranzacțiilor financiare cu instituțiile financiare din străinătate în timp ce Rusia este de asemenea împiedicată să primească echipamente și componente esențiale pentru industriile sale auto, energie și aeronautică.

Potrivit lui German Gref, livrările cargo au scăzut de șase ori în timp ce transporturile pe mare și pe calea aerului sunt de asemenea obstrucționate deoarece sancțiunile au împiedicat companiile aeriene rusești să zboare spre vest iar navele maritime sub pavilion rusesc nu au voie să intre în porturile UE.

Deși admit că există unele obstacole, oficialii ruși susțin că economia performează mai bine decât se estima iniția, în timp ce diversificarea unor livrări și prețurile mai mari la energie, care provenind în parte și de pe urma sancțiunilor, aduc venituri mai mari la bugetul statului.

Pe măsură ce Uniunea Europeană se pregătește să renunțe la combustibilii fosili rusești în 2027, Rusia și-a reorientat peste jumătate din livrările sale de petrol spre Asia, a declarat Alexander Dyukov, directorul companiei petroliere Gazprom Neft, tot la forumul economic internațional de la Sankt Petersburg.

La rândul său, Dmitry Pankov, director general la Delo Group, care operează principalul operator feroviar de transport marfă din Rusia, Transcontainer, precum și firma Global Ports, care are terminale maritime în zonele de nord-vest, extremul orient și sudul Rusiei, a spus că deși tendința de scădere a livrărilor cargo continuă, au început să apară clienți asiatici. "Nu sunt mari companii globale de transport cargo ci mai ales operatori locali", a spus Dmitry Pankov la SPIEF.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Dor de Izvor cu Maria Mocanu
Meteo Chișinău
2,24
Cer senin
Umiditate:69 %
Vint:1,54 m/s
Tue
4
Wed
4
Thu
5
Fri
5
Sat
6
Arhivă Radio Chișinău