Airbnb s-a angajat să respecte normele UE de protecție a consumatorilor și transparență în privința prețurilor aplicate
-
20 Septembrie 2018 12:24
Airbnb s-a angajat să efectueze modificările necesare ale clauzelor și condițiilor sale și să își îmbunătățească modul de prezentare a prețurilor aplicate, în urma solicitării Comisiei Europene și a autorităților UE pentru protecția consumatorilor, din luna iulie.
Potrivit unui comunicat al Executivului comunitar, societatea trebuie să facă aceste modificări în toate versiunile site-ului său web în limbile oficiale ale UE până la sfârșitul anului 2018.
"Jucătorii online au revoluționat modul în care călătorim, găsim posibilități de cazare și ne bucurăm de vacanțe. Însă, de asemenea, aceștia trebuie să respecte pe deplin regulile și să își asume responsabilitatea atunci când lucrurile nu merg bine. Consumatorii din UE beneficiază de drepturi, atât offline, cât și online. Aș dori să salut disponibilitatea societății Airbnb de a face modificările necesare pentru a asigura deplina transparență și înțelegere a ceea ce consumatorii plătesc. Această acțiune face parte dintr-un efort mai amplu pentru o protecție sporită a consumatorilor online. Acesta este motivul pentru care am propus cu câteva luni în urmă consolidarea normelor de protecție a consumatorilor în cadrul pachetului 'Noi avantaje pentru consumatori'", a declarat comisarul european pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, Vera Jourova.
Airbnb s-a angajat să prezinte prețul total al rezervărilor, inclusiv taxele suplimentare, cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii și taxele pentru serviciile de curățenie. În cazul în care nu este posibil ca prețul final să fie calculat în prealabil, Airbnb s-a angajat să informeze consumatorul în mod clar cu privire la faptul că este posibil să se aplice taxe suplimentare.
De asemenea, compania și-a luat angajamentul să indice în mod clar dacă oferta este prezentată de o entitate privată sau de una profesională din sectorul serviciilor de cazare, întrucât normele de protecție a consumatorilor sunt diferite.
În plus, Airbnb va face o serie de schimbări la clauzele de furnizare a serviciilor pentru a le aduce în conformitate cu normele UE de protecție a consumatorilor: se va menționa în mod clar consumatorilor că pot utiliza toate căile de atac disponibile, în special dreptul acestora de a acționa în justiție o entitate care a oferit servicii de cazare, în caz de vătămare personală sau de daune.
De asemenea, compania va explica în mod clar consumatorilor că au dreptul să introducă o acțiune împotriva sa în fața instanțelor din țara lor de reședință și de asemenea va trebui să informeze consumatorii atunci când decide să rezilieze un contract sau să elimine conținut. În plus, va oferi consumatorilor dreptul la o cale de atac și la despăgubiri, dacă este cazul.
Sursa: Agerpres