Rubrică specială, lansată de MAE de la București, pentru alegătorii români din străinătate, în contextul apropierii scrutinului prezidențial
-
01 August 2019 16:43
Ministerul Afacerilor Externe de la București a lansat o rubrică specială pe pagina de internet, referitoare la organizarea procesului de vot în străinătate în contextul alegerilor pentru președintele României din noiembrie 2019. Alegătorii români din străinătate pot accesa această pagină aici: http://www.mae.ro/node/49479.
În cadrul acestei secțiuni au fost publicate deja informații utile cu privire la opțiunile pe care le au alegătorii din afara țării pentru a vota la alegerile prezidențiale.
Pe lângă votul tradițional (exprimat la orice secție de votare), la alegerile pentru Președintele României din 10 noiembrie 2019, cetățenii români aflați în străinătate au posibilitatea să voteze prin corespondență și să solicite înființarea de secții de votare în străinătate.
Ministerul Afacerilor Externe subliniază că atât alegătorii români care doresc să voteze la alegerile prezidențiale din acest an prin corespondență, cât și cei care doresc să voteze la o secție de votare din străinătate organizată ca urmare a solicitărilor din Registrul electoral, trebuie să se înregistreze on-line pe portalul www.votstrainatate.ro, creat și administrat de Autoritatea Electorală Permanentă. Portalul www.votstrainatate.ro cuprinde două secțiuni: Alegător în străinătate la o secție de votare și Alegător în străinătate prin corespondență.
Formularele de înregistrare vor fi active până în data de 11 septembrie 2019, potrivit prevederilor legale. Alegătorul român care optează să voteze în străinătate la o secție de votare va completa un formular on-line, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, localitatea și statul în care optează să voteze și va anexa copia scanată sau fotografia actului de identitate. Menționăm că o secție de votare poate fi înființată la cererea a minimum 100 de cetățeni din aceeași localitate sau dintr-un grup de localități, cu condiția ca statul respectiv să își dea acordul pentru organizarea secției respective.
După finalizarea procedurii de preînregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de control, pe care trebuie să-l confirme, în caz contrar validarea înregistrării neputându-se realiza. Validarea înregistrării alegătorului din străinătate se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de către acesta, a email-ului de control.
Ministerul Afacerilor Externe de la București reamintește cetățenilor români cu drept de vot aflați în străinătate că la alegerile prezidențiale din acest an secțiile de votare organizate în afara țării vor fi deschise timp de trei zile: vineri (în intervalul 12:00-21:00), sâmbătă (între orele 7:00 și 21:00) și duminică (de la 7:00 la 21:00).
Cetățenii români cu drept de vot din străinătate pot să voteze la orice secție care va fi organizată în afara țării pe baza unui act de identitate românesc valabil în ziua votării: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic, pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic, pașaportul simplu temporar, titlul de călătorie.