România | Comerțul online a crescut de trei ori în ultimii cinci ani
-
07 Decembrie 2016 13:05
Cifra de afaceri din e-commerce-ul românesc a crescut de la 1,68 miliarde de lei în 2011 la 5,47 miliarde de lei în 2015, pe fondul dezvoltării serviciilor de comerț online, asigurate de peste 5.300 de firme, cu peste 2.600 mai multe decât în urmă cu cinci ani, potrivit datelor KeysFin.
Cea mai mare creștere a fost între 2014 și 2015, când afacerile din sectorul de e-commerce au avansat cu peste două miliarde de lei, conform analizei privind business-ul din comerțul online din intervalul 2011-2016 realizată de KeysFin, companie care oferă servicii de informații de business și credit management dedicate mediului de afaceri.
Profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane de lei în 2011 la 233,7 milioane de lei în 2015, iar pentru 2016 se preconizează o țintă de peste 300 de milioane de lei, pe fondul creșterii interesului românilor pentru produsele și serviciile vândute pe internet, indică statisticile KeysFin.
„2016 se anunță a fi cel mai bun an din istoria business-ului online din România. Un argument de actualitate îl reprezintă rezultatele spectaculoase din campania Black Friday 2016 care a dovedit că online-ul românesc a ajuns la un nivel de fenomen național. Nu neapărat reducerile, cât volumul spectaculos al vânzărilor a dovedit că românii sunt tot mai interesați de vânzările din așa-numitele mall-uri virtuale”, au explicat analiștii de la KeysFin.
Spre exemplu, eMag a anunțat încasări de 300 de milioane de lei de Black Friday 2016. Pe 18 noiembrie, compania a vândut peste 1,1 milioane de produse online.
Procesatorul de plăți PayU a anunțat că ediția Black Friday de anul acesta, desfășurată în zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 de tranzacții online în valoare totală de 113,3 milioane de lei, cu 67% mai mult decât ediția din 2015. S-a ajuns până la 500 de tranzacții pe minut, de două ori mai multe față de nivelul maxim de anul trecut.
Cea mai mare tranzacție a fost de 143.000 lei, comandă venită din Ungaria, iar valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 602 lei, cu 6% mai mare față de Black Friday 2015.