Reacția Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale la protestul transportatorilor

  • 25 Noiembrie 13:46
Reacția Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale la protestul transportatorilor

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a venit cu mai multe precizări în urma protestului unui grup de transportatori, care solicită majorarea tarifelor la călătoriile cu transportul de pasageri.

Potrivit ministerului, transportatorii au prezentat solicitări de a majora tariful aplicabil pentru călătoriile de pasageri, de la cel puțin 1,37 lei/km la cel mult 1,85 lei/km, tariful aplicabil actual fiind de 60 de bani/km. 
Spre exemplu, dacă la moment tariful Chișinău - Bălți este 80 MDL, ei doresc să fie 185. Un alt exemplu, Chișinău – Drochia, acum este 109 MDL, solicitarea este să fie 245 MDL. Aceste solicitări nu sunt justificate.
 
Instituția precizează că, la momentul actual, tariful de bază este de 60 de bani/km/pasager, pentru autovehiculele de categorie de confort clasa II și 70 de bani/km/pasager, pentru autovehiculele de categoria de confort clasa I. Acest preț a fost stabilit la sfârșitul anului 2019, devenind aplicabil începând cu 2020. Din 2020, toți transportatorii au avut dreptul de a aplica un tarif de 70 de bani.
Majorarea tarifului din 2019 (cu 14 bani - clasa II sau 30 % și 22 bani - clasa I sau 45 %) a avut drept scop motivarea transportatorilor de a investi în parcul auto și de a asigura un nivel de siguranță și confort adecvat transportului de pasageri. În acest scop a fost instituită, inclusiv obligativitatea de a trece procedura de clasificare de confort.
 
„În anul 2020, atunci când a început procedura de clasificare, din 2600 autovehicule, 2074 au trecut procesul de clasificare, dintre care clasa I - 119 autovehicule, iar clasa II - 1941 vehicule.
În anul curent, avem doar 37 de unități, care corespund clasei I de confort. De remarcat faptul că doar 30 % din numărul total de unități eligibile au trecut clasificarea, restul de 70% din autovehicule nici nu au fost prezente pentru clasificare, cu toate că această procedură este una obligatorie”, se arată în comunicat. 
 
Menționăm că aproape 80% din autobuzele antrenate în transportul de pasageri au o vârstă de peste 16 ani. Doar 3,2% din autovehicule antrenate în transportul de pasageri au o vârstă de până la 10 ani. 45% din autovehicule, aproape jumătate din tot transportul de pasageri, au o vârstă de peste 20 de ani.
 
 “Ca ministru responsabil de domeniul transporturilor, una dintre principalele mele preocupări este ca oamenii să beneficieze de servicii de transport sigur, comod și accesibil, iar prețul achitat pentru serviciile de transport să fie unul corect și care corespunde realităților actuale. Din discuția despre tarife nu putem ignora nevoia ca transportatorii să investească mult mai serios în modernizarea autovehiculelor, așa cum prevede legea. Respect dreptul transportatorilor de a protesta și îi asigur, ca și până acum, că rămân deschis la dialog pentru a găsi o soluție în interesul tuturor în ceea ce privește tarifele”, a menționat Andrei Spînu. 
 
Aproximativ 100 de șoferi și-au parcat microbuzele în Piața Marii Adunări Naționale, în fața Guvernului, pentru a-și exprima nemulțumirea în legătură cu faptul că autoritățile tărăgănează revizuirea tarifelor la serviciile de autogară și cele pentru serviciile de transport regulat rutier de persoane în trafic raional și interraional. Tariful actual este de 60 de bani per kilometru, astfel că transportatorii solicită majorarea acestuia până la 1,2 lei. 
Tags

Alte Noutati

LIVE: Piese pe alese
Meteo Chișinău
14,24
Cer senin
Umiditate:58 %
Vint:3,6 m/s
Sun
9
Mon
10
Tue
3
Wed
3
Thu
6

Curs oficial BNM 27 Noiembrie 2021

MDL RATĂ TREND
EUR 19.8861 -0.0000
USD 17.7261 -0.0000
RON 4.0177 -0.0000
UAH 0.6559 -0.0000
RUB 0.2374 -0.0000
Arhivă Radio Chișinău