RAPORT | Cei mai prezenți concurenți electorali în emisiunile televizate în context pozitiv, dar și cei mai defavorizați în apariții TV

  • 13 Februarie 2019 13:40
RAPORT | Cei mai prezenți concurenți electorali în emisiunile televizate în context pozitiv, dar și cei mai defavorizați în apariții TV

Mai multe instituții de presă din Republica Moldova continuă să prezinte în mod părtinitor campania electorală pentru alegerile parlamentare din 24 februarie. Unele instituții mass-media fac partizanat politic, favorizând anumiți concurenți electorali și detrimentul altora, constată ultimul raport de monitorizare a posturilor de televiziune, a presei scrise și on-line, prezentat miercuri, 13 februarie.

Partidul Democrat și candidații acestuia în circumscripțiile uninominale sunt cei mai prezenți în știrile și emisiunile televizate, aceștia având și cel mai mare număr de apariții în context pozitiv. PDM este urmat de Partidul Socialiștilor și Blocul electoral ACUM și candidații lor. Candidații Blocului ACUM apar însă cel mai des în context negativ, potrivit monitorizării a 12 posturi de televiziune.

Majoritatea canalelor TV nu asigură pluralismul politic și nu prezintă informațiile electorale în mod echidistant, a concluzionat secretara Coaliției civice pentru alegeri libere și corecte, Polina Panainte.

„Mai puține televiziuni asigură opiniile tuturor și prezintă neutru toți candidații. Majoritatea televiziunilor prezintă pozitiv anumiți candidați și negativ alți candidați”.

Același tablou apare și în presa scrisă și on-line, unde cei mai vizibili actori politici sunt aceleași trei partide.

Ilan Șor este cel mai mediatizat candidat din circumscripțiile uninominale. Liderii Blocului ACUM Maia Sandu și Andrei Năstase apar cel mai des în context negativ.

Studiul denotă că încă foarte multe materiale jurnalistice sunt dezechilibrate, prezentate într-o sursă și fără să ofere dreptul la replică, afirmă directorul executiv al Asociației Presei Independente, Petru Macovei.

„Sunt instituții de presă din mediul online foarte clar montate pentru favorizarea sau defavorizarea anumitor concurenți electorali. Se menține tendința abordării selective de către unele portaluri, cele care își pun scopul să favorizeze concurenții electorali, deci o abordare selectivă a informației. Sunt șase portaluri foarte clare montate politic, dirijate din umbră de politicieni, să promoveze un partid și să-i defavorizeze pe alții”.

Acesta este al treilea raport de monitorizare a mass-media în contextul alegerilor parlamentare din 24 februarie. Organizațiile media monitorizează 12 posturi de televiziune și 16 portaluri informaționale și ziare.

 

 

 

 

 

 

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Colecția de Jazz cu Daniela Nicolae
Meteo Chișinău
7,74
Ploaie ușoară
Umiditate:99 %
Vint:2,57 m/s
Sun
2
Mon
1
Tue
1
Wed
2
Thu
4
Arhivă Radio Chișinău