RAPORT: Unele instituții mass-media fac partizanat politic

  • 05 Noiembrie 2014 15:25
RAPORT: Unele instituții mass-media fac partizanat politic

Cea mai mare parte a presei din Republica Moldova nu reflectă campania electorală corect și echidistant și, astfel, nu oferă publicului informații relevante și complexe despre concurenți și despre programele acestora.

Este principala concluzie a celui de al doilea raport de monitorizare a presei în campanie electorală, realizat de cele mai reprezentative organizații de media din țară. 

Cele trei ONG-uri din domeniul media – Asosciația Presei Electronice, Asociația Presei Independente și Centrul pentru Jurnalism Independent – monitorizează pe parcursul campaniei electorale 35 de instituții de presă considerate a fi cele mai reprezentative și cu cea mai largă acoperire teritorială. Este vorba de 12 posturi de televiziune, 5 posturi de radio, 10 portaluri on-line și 8 ziare.

O parte din televiziunile monitorizate promovează anumiți actori politici, iar fiecare a șasea știre este părtinitoare. Posturile de radio au probleme în ceea ce privește echidistanța știrilor conflictuale. Aceeași situație se înregistrează și în cazul presei on-line, care pe lângă aceasta, în multe cazuri favorizează sau defavorizează anumiți concurenți electorali. De asemenea, majoritatea ziarelor monitorizate reflectă campania electorală prin prisma propriilor simpatii sau antipatii. 

”Noi constatăm o agravare a situației privind reflectarea acestei campanii. Constatăm că majoritatea mass-media reflectă campania prin prisma simpatiilor sau antipatiilor politice ale editorilor sau patronilor acestor instituții. Din păcate sunt foarte multe articole de opinie în detrimentul știrilor realizate obiectiv, echilibrat și echidistant”, potrivit directorului executiv al Asociației Presei Independente, Petru Macovei. 

Odată cu apropierea datei alegerilor, iese la suprafață partizanatul politic al instituțiilor mass-media, a remarcat și directorul Centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu. ”Observăm că mass-media monitorizate devin tot mai active, se implică activ în reflectarea campaniei și în materiale cu caracter electoral direct și indirect și totodată devine tot mai evident partizanatul în favoarea sau în defavoarea anumitor concurenți. Datele monitorizării relevă clar acest lucru”, a declarat Nadine Gogu.

Următorul raport de monitorizare a mass-media în campania electorală pentru alegerile parlamentare va fi prezentat peste o săptămână.

Integral raportul poate fi accesat AICI.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică * Știri * Muzică
Meteo Chișinău
14,4
Cer senin
Umiditate:93 %
Vint:4,63 m/s
Fri
17
Sat
19
Sun
20
Mon
21
Tue
21
Arhivă Radio Chișinău