Proiect de modernizare a serviciilor publice, susținut de Banca Mondială

  • 18 Ianuarie 2018 17:02
0%
00:00:00
00:00:00

Cetățenii ar putea beneficia de servicii publice doar la prezentarea buletinului de identitate, fără necesitatea prezentării unor acte confirmative suplimentare. Guvernul a demarat un proiect de modernizare a serviciilor publice, cu sprijinul Băncii Mondiale, în cadrul căruia își propune să diminueze timpul de așteptare pentru accesarea acestora și să îmbunătățească interacțiunea cetățenilor cu instituțiile statului. 

Etapa de modernizare a serviciilor publice, așa cum au prezentat-o autoritățile, vine după ce o parte dintre acestea pot fi accesate în regim on-line. În următorii 5 ani, cât ar urma să dureze implementarea noului proiect, Guvernul își propune să reducă numărul actelor confirmative necesare pentru prestarea unor servicii publice.

Unul dintre obiectivele proiectului este ca cetățeanul să poată beneficia de servicii publice  prezentând numai buletinul de identitate, fără alte acte suplimentare, a subliniat premierul Pavel Filip.

Unul dintre obiectivele Strategiei Moldova Digitală 2020 este ca cetățeanul să nu mai prezinte alte certificate în fața instituțiilor statului, decât buletinul de identitate. Pentru Guvern sau pentru o instituție care reprezintă Guvernul este importat să identifice persoana, în rest, toate informațiile se găsesc deja în registre.”

Totodată, urmează să fie instituite 80 de centre universale de prestare a serviciilor, a menționat directorul executiv al Centrului de Guvernare Electronică, Eugeniu Ursu.

„Ca cetățeanul să poată să se adreseze acolo unde îi este comod, acolo unde îi este aproape. Noi rămâne să identificăm aceste puncte, să instituim acele capacități necesare pentru a presta acel serviciu și să asigurăm calitatea prestării serviciului. Timpul de prestare a serviciului trebuie să fie redus cu cel puțin 20 de procente.”

Deși o serie de servicii guvernamentale au fost digitizate, numai un sfert din populație are acces la acestea, a constatat Directorul de țară al Băncii Mondiale în Moldova, Anna Akhalkatsi.

Știm cu toții că accesul la serviciile digitale rămâne limitat în prezent. Nu toate părțile societății beneficiază în mod egal de acces la servicii. Din analizele pe care le-am făcut reiese că numai 24 la sută din utilizatorii de servicii au raportat că au avut acces în format digital. Dacă e să ne uităm la cea mai săracă parte a populației, ce constituie 40 la sută, aceste numere coboară la 6 procente.”

Proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale” va fi implementat de Centrul de Guvernare Electronică cu suportul Băncii Mondiale în perioada 2018-2023, cu un buget de 20 milioane de dolari. Urmează a fi revizuite 21 de servicii guvernamentale, dintre care 15 vor fi digitizate și incluse pe platforma unică e-guvernare.

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Știri* Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
12,74
Cer senin
Umiditate:87 %
Vint:2,06 m/s
Sun
14
Mon
16
Tue
17
Wed
18
Thu
19
Arhivă Radio Chișinău