Producătorul auto Ford se retrage din Rusia

  • 27 Martie 2019 17:01
Producătorul auto Ford se retrage din Rusia

Ford Motor se retrage de pe piața auto rusă și închide cele două mari uzine din țară (Vsevolozhsk, de lângă Sankt Petersburg și Naberezhnye Chelny din Tatarstan), din cauza performanțelor sub așteptări din ultimii ani, informează publicațiile Financial Times și The Moscow Times, citate de Agerpres.

Producătorul auto american a informat miercuri că va închide până la sfârșitul lunii iunie toate unitățile din Rusia în care produce automobile, din cauza rezultatelor sub așteptări ale subsidiarei sale ruse, Ford Sollers. În 2011 a fost înființată societatea mixtă Ford Sollers care producea șapte modele la trei fabrici. Astfel Ford Focus și Mondeo erau produse la Vsevolozhsk, Explorer, Kuga și unele modele Transit la Elabuga (în Tatarstan) iar Fiesta și EcoSport în Naberezhnye Chelny, tot în Tatarstan.

La Elabuga va fi închisă unitatea care produce motoare și va rămâne deschisă uzina unde se fabrică vehiculele comerciale Ford Transit.

Fabricile din Rusia ale Ford au o capacitate totală de producție de 360.000 de vehicule pe an.

Ford intenționează să continue fabricarea și vânzarea vehiculelor comerciale în Rusia, care era odată a doua mare piață auto din Europa și un magnet pentru investițiile producătorilor auto din întreaga lume.

Totuși, în ultimii ani companiile auto s-au confruntat cu scăderea profiturilor, din cauza încetinirii economiei, a fluctuațiilor rublei și a problemelor geopolitice.

Toate acestea au dus la scăderea cererii, iar anul trecut fabricile din Rusia au produs 1,56 milioane de mașini, față de 1,97 milioane în 2012.

"Decizia reprezintă un pas important spre obiectivul Ford de a-și îmbunătăți profitabilitatea și a avea o afacere mai competitivă pentru acționarii noștri. Noua structură Ford Sollers sprijină modificarea strategiei Ford pe plan global, de extindere pe segmentul vehiculelor comerciale și pe acele piețe care oferă profituri mai bune la capitalul investit", a afirmat Steven Armstrong, șeful subsidiarei Ford din Europa.

Restructurarea va implica "costuri excepționale înainte de taxe de aproximativ 450-550 de milioane de dolari". Acestea fac parte din costurile de 11 miliarde de dolari anunțate anterior pentru restructurarea operațiunilor din regiunile neprofitabile, a anunțat producătorul auto american.

În urmă cu trei ani, Ford s-a retras din Japonia și Indonezia, pentru a-și reduce pierderile.

Ieșirea Ford de pe piața rusă vine la patru ani după ce rivala americană General Motors s-a retras din Rusia.

Recent, Ford a anunțat că va elimina "mai multe mii" de locuri de muncă, va ieși de pe piețele neprofitabile și va înceta să mai producă vehicule care îi provoacă pierderi, precum C-Max, totul în conformitate cu un plan de relansare al cărui obiectiv este atingerea unei marje operaționale de 6% în Europa.

În prezent, al doilea mare producător auto american este presat să își restructureze operațiunile din Europa, după ce rivalul său General Motors a reușit să își majoreze profiturile după vânzarea mărcilor sale europene Opel și Vauxhall către grupul francez PSA.

Ford a precizat că va încerca să iasă de pe segmentul multivan, va înceta să mai producă transmisii automate la Bordeaux (Franța), își va revizui operațiunile din Rusia și va uni cartierele generale ale Ford UK și Ford Credit la Dunton, Essex, Marea Britanie.

Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajați și 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent și pe piața din România. 

Sursa: Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Știri* Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
-2,82
Cer senin
Umiditate:92 %
Vint:4,12 m/s
Mon
1
Tue
1
Wed
1
Thu
3
Fri
3
Arhivă Radio Chișinău