Producătorii de mașini își ÎNCHID uzinele din Rusia

  • 16 Februarie 2015 18:53
Producătorii de mașini își ÎNCHID uzinele din Rusia

Uzinele auto din Federația Rusă continuă să anunțe una după alta că sunt nevoite să tragă obloanele din cauza prăbușirii piețelor.

Au comunicat că își opresc producția PSA Peugeot Citroen și Mitsubishi de la Kaluga, precum și Renault de la Moscova. Înaintea lor, au anunțat că opresc fabricația "Avtotor", General Motors și Ford, iar uzina de camioane Volvo Group de la Kaluga s-a oprit pentru o perioadă nedeterminată și a trimis acasă 30% din personal.

Uzina de la Kaluga PSA Peugeot Citroen și Mitsubishi își iau două săptămâni de vacanță, de pe 23 februarie până pe 9 martie. Compania a dat asigurări că "este o măsură planificată, timp în care se vor efectua lucrări de întreținere și de reglare a utilajelor!". În această uzină se produc Peugeot 408, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi Pajero Sport și Citroen С4, dar nu s-a mai făcut nimic de pe 17 decembrie până pe 12 ianuarie. Pe de altă parte, se știe că s-a oprit producția și la uzina Renault din Moscova, care produce modelele Duster, Logan, Sandero și Nissan Terrano, pentru o perioadă de trei săptămâni - de la 16 februarie la 6 martie.

În timp ce Serviciul de presă al fabricii PSA ne asigură că acest "concediu colectiv este o practică standard", cei de la Renault recunosc că situația are pur și simplu legătură cu piața. În ianuarie, volumul de vânzări de la Renault a scăzut cu 32%, adică până la 8.800 de mașini, în timp ce vânzările lunare ale PSA au devenit de ordinul sutelor de bucăți: Peugeot s-a prăbușit cu 77%, adică a făcut 418 mașini, Citroen a scăzut cu 72%, adică a produs până la 480 de mașini.

Piața transportului comercial

În ianuarie, piața camioanelor grele din Rusia a stabilit un anti-record: vânzările au scăzut sub nivelul crizei din 2009. În ianuarie 2014, scăderea era de 25%. Producătorii și dealerii dau vina pe creșterea bruscă a ratelor de credit și de leasing, dar experții cred că motivul constă mai degrabă în lipsa cererii și a banilor lichizi la cumpărători. Prăbușirea pieței auto din Rusia durează deja de aproape doi ani. Potrivit datelor Asociației oamenilor de afaceri din Europa, vânzările auto din ianuarie s-au redus cu 24,4%, până la 115.400 de mașini.

În acest context, în luna ianuarie s-a oprit complet producția la fabrica Avtotor din Kaliningrad, uzina Ford de la Vsevolojsk nu a lucrat în perioada 10 decembrie - 19 ianuarie. Uzina General Motors din Sankt-Petersburg nu va mai lucra în perioada 23 martie-15 mai (cu excepția montajului de mari dimensiuni de la Chevrolet TrailBlazer, Chevrolet Captiva și modelele Cadillac). Începând cu 11 februarie, s-a oprit producția pe o perioadă nedeterminată la concernul Volvo Group (care produce camioane Renault și Volvo).

Serghei Litvinenko, director de service pentru companiile din industria auto PwC, consideră că, având în vedere exportul, producția din 2015 va scădera mai puțin decât vânzările - cu 10–15%. În acest caz, prognoza expertului, referitoare la scăderea pieței pe anul 2015, înseamnă 35%, până la 1,5 milioane de mașini.

Uzina Volvo din Kaluga a anunțat că opreșe producția de camioane și că a concediat 30% din personal (peste 200 de oameni), a anunțat purtătorul de cuvânt al companiei Volvo Group.

"Având în vedere situația nefavorabilă de pe piață și scăderea prelungită a cererii de vehicule utilitare, conducerea Volvo Group a hotărât oprirea temporară a producției la uzina de camioane din Kaluga. În acest sens, compania este nevoită să concedieze aproximativ 30% din personalul fabricii sale din Kaluga - angajați din birouri și lucrători din liniile de producție", a spus purtătorul de cuvânt. El a adăugat că toți angajații vor primi despăgubiri, în conformitate cu Codul Muncii din Rusia. El nu a precizat când se va relua producția. Până la reluarea activității, livrarea camioanelor către clienți se va derula de la fabricile europene Volvo Group din Suedia, Belgia și Franța.

Piața auto din Rusia s-a prăbușit în ianuarie până la nivelul de criză din anul 2009. Vânzarea mașinilor noi s-a redus cu 24%, adică până la 115.000 de bucăți.

Un astfel de rezultat negativ nu a venit ca o surpriză: după excesul de cereri din decembrie 2014, în ianuarie ramura s-a prăbușit inevitabil. Însă pe fondul stagnării economiei, prognoza experților pe tot anul este tot mai sumbră.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Știri* Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
-2,82
Cer senin
Umiditate:97 %
Vint:4,12 m/s
Mon
1
Tue
1
Wed
1
Thu
4
Fri
4
Arhivă Radio Chișinău