Primul zbor comercial al unui Boeing 737 MAX, după o pauză de 20 de luni, are loc în Brazilia
-
09 Decembrie 2020 15:42
Un avion Boeing 737 MAX aparținând companiei braziliene Gol a pornit miercuri într-un zbor comercial pe ruta Sao Paulo - Porto Alegre, acesta fiind primul zbor comercial al unui avion de acest tip după o pauză de 20 de luni, ca urmare a două accidente care au provocat 346 de morți, informează AFP, preluat de AGERPRES.
Potrivit unui însoțitor de bord, cu cei șapte membri ai echipajului și 186 de pasageri, avionul este ocupat în proporție de 88%. Aeronava, care a suferit modificări și a trecut deja prin numeroase teste, urmează să ajungă la destinație peste aproximativ 90 de minute.
Doi membri ai echipajului, care au dorit să își păstreze anonimatul, au declarat pentru AFP că sunt foarte emoționați de ideea de a lua parte la această premieră mondială și totodată au dat asigurări că "totul va decurge în mod perfect".
"Nici măcar companiile americane Delta și American nu au reluat zborurile comerciale cu acest avion. Este o mare responsabilitate pentru Gol", a declarat un angajat al companiei aeriene braziliene.
Cu toate acestea, AFP precizează că majoritatea pasagerilor nu știu că se află la bordul unui Boeing 737 MAX și cu atât mai puțin că este vorba de primul zbor al acestui tip de avion după o pauză de 20 de luni. "E bine de știut", a spus un pasager care călătorește împreună cu prietena sa. "Însă dacă avionul e aici înseamnă că este sigur, nu?", a adăugat pasagerul.
Gol a dat posibilitatea oricărui pasager care nu se simte confortabil cu ideea de a urca la bordul unui Boeing 737 MAX "să își amâne călătoria fără a plăti o diferență de tarif", a afirmat un purtător de cuvânt al companiei aeriene.
Luna trecută, Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (EASA) și Autoritatea Federală pentru Aviație din SUA (FAA) și-au dat acordul preliminar pentru ca avioanele Boeing 737 MAX să poată zbura din nou.
Începând din luna martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicție de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni și în care este suspectată o funcționare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS - Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele și cu un diametru mai mare față de cele ale precedentelor generații de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
Compania Gol a subliniat că 140 dintre piloții săi au urmat stagii de pregătire în SUA pentru a zbura pe 737 MAX și că toate cele șapte aparate de acest tip din flota sa ar urma să fie repuse în serviciu până la finele anului. De asemenea, Gol intenționează să își extindă flota de avioane Boeing 737 MAX, compania având comandate 95 de exemplare din acest avion dintre care peste 20 de avioane sunt în SUA și așteaptă să fie livrate.
Sursa:AGERPRES