Primele informații din ancheta accidentului aviatic din Washington. Ce a făcut pilotul civil cu puțin timp înainte de tragedie
-
02 Februarie 13:50
Piloții avionului companiei American Airlines care s-a ciocnit cu elicopter Black Hawk al armatei americanei în Washington au încercat să ridice botul aeronavei cu câteva secunde înainte de coliziune, arată datele preliminare ale anchetei făcute de agenția federală care investighează accidentele aviatice civile, potrivit CNN.
„La un moment dat, foarte aproape de momentul impactului, a existat o ușoară schimbare a unghiului de înclinare, o creștere a înclinării”, a afirmat Todd Inman, membru al National Transportation Safety Board (NTSB), sâmbătă seară, într-o conferință de presă, notează News.ro și HotNews.
„Vom oferi mai multe detalii despre asta”, a spus el.
National Transportation Safety Board (NTSB) este o agenție independentă a guvernului Statelor Unite ale Americii, responsabilă pentru investigarea accidentelor de transport.
Descoperirea este una dintre primele informații care apar în timp ce NTSB investighează dezastrul în care 67 de oameni au murit. Elicopterul Black Hawk făcea antrenamente pentru a evacua oficiali guvernamentali în cazul unei catastrofe, când a avut loc coliziunea cu avionul de pasageri.
Agenția lucrează încă la a transcrie înregistrările audio de la înregistratoarele de voce, a afirmat Brice Banning, investigatorul de la NTSB care se ocupă de acest caz.
Datele preliminare anunațate la conferința de presă indică faptul că elicopterul ar fi zburat deasupra altitudinii permise pe acel coridor.
Ce arată datele inițiale
Datele inițiale arată că avionul regional American Airlines zbura la circa 100 de metri altitudine la momentul impactului.
Însă datele disponibile controlorilor de trafic aerian au arătat că elicopterul se afla la 200 de picioare în apropierea momentului accidentului, a spus Inman, o discrepanță care va fi cercetată.
Dacă impactul a avut într-adevăr loc la 100 de metri, ar fi fost mult deasupra limitei de 60 de metri la care elicopterele sunt restricționate pe acel coridor. Elicopterul folosea coridoare speciale pentru elicoptere ale forțelor de ordine, medicale, militare și guvernamentale, în zona Washington.
Hărțile Administrației Federale de Aviație arată – și NTSB a confirmat – că elicopterele de pe coridor trebuie să se afle la cel mult 60 de metri față de nivelul mării.
Inman a notat că anchetatorii „nu au în momentul de față înregistrătile din Black Hawk”, deci nu pot oferi informații la ce altitudine zbura elicopterul.
Datele de monitorizare a zborurilor arată că înainte de coliziunea fatală elicopterul zbura cu 30 de metri mai sus de altitudinea permisă și vira în afara rutei prestabilite de-a lungul malului estic al fluviului Potomac.
Și președintele Donald Trump și secretarul Apărării Pete Hegseth au ridicat problema altitudinii.
Unul dintre piloți militari, identificat mai târziu
Cutia neagră cu înregistrarea de voce a elicopterului a fost recuperată fără semne de avarii exterioare, potrivit lui Inman.
NTSB a început să îi audieze pe angajații care se ocupă cu controlul traficului aerian, iar aceste audieri vor dura câteva zile, a afirmat oficialului.
Ușoara creștere a unghiului de înclinare ar putea arăta că piloții au încercat să ridice avionul, după ce au observat brusc elicopterul, a declarat, sâmbătă, pentru CNN, Mary Schiavo, fost inspector general la Departamentul Transporturilor.
„Asta ne spune că nu au văzut elicopterul decât cu o secundă înainte de impact. Dar avea acea secundă în care să încerce să se ridice”, a spus Schiavo.
Accidentul a dus la moartea a 67 de persoane, între care trei piloți militari în elicopterul Black Hawk: capitanul Rebecca Lobach, 28 de ani, identificat sâmbătă, sergentul Ryan Austin O’Hara, 28 de ani, și ofițerul Andrew Lloyd Eaves, 39 de ani. Deși Armata a publicat numele celorlalți doi militari, cel al lui Lobach a fost anunțat mai târziu, după ce inițial a refuzat să i se facă public numele.
Autoritățile americane nu au recuperat toate victimele
Coliziunea între elicopterul Black Hawk al Armatei și zborul 5342 al American Eagle în apropiere de Aeroportul Național Reagan din Washington DC este cel mai grav dezastru aviatic din SUA din 2001 încoace.
Echipele încă lucrează la a recupera epava aeronavei și trupurile victimelor din fluviul Potomac. Între victime se află tineri patinatori care se întorceau dintr-un cantonament din Kansas.
Până sâmbătă, au fost recuperate rămășițele a 42 de persoane, din care 38 au fost identificate de Biroul de Medicină Legală.
NTSB a anunțat că va dura circa 30 de zile până va emite un raport preliminar, însă raportul final, care va stabili cauza probabilă, va dura mult mai mult.