Prima consecință a reintroducerii a sancțiunilor SUA față de Iran

  • 07 August 2018 16:28
Prima consecință a reintroducerii a sancțiunilor SUA față de Iran

Producătorul german de mașini și camioane Daimler AG a anunțat marți că a renunțat la planurile de extindere a operațiunilor din Iran, după ce președintele Donald Trump a anunțat retragerea Statelor Unite din acordul nuclear cu acest stat și reintroducerea sancțiunilor, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Marți, la ora 04.00 GMT (07.00 ora României), au intrat în vigoare sancțiunile americane împotriva Iranului. Primul set de sancțiuni vizează sistemul financiar iranian: sunt interzise achizițiile de dolari de către guvernul de la Teheran și vânzarea de titluri de stat iraniene. Vor fi afectate și industria auto și exporturile de covoare și mărfuri alimentare din Iran, precum și importurile de grafit, aluminiu, oțel, cărbune și unele aplicații software. De asemenea, Iranului i se interzice achiziționarea anumitor avioane.

"Am opri activitățile noastre deja restricționate în Iran în concordanță cu sancțiunile aplicabile", se arată într-un comunicat al Daimler remis Reuters.

La începutul lui 2016, Daimler a înființat o societate mixtă cu producătorul iranian de vehicule Iran Khodro Co pentru a fabrica și distribui camioane Mercedes-Benz în statul din Golful Persic.

Daimler intenționa să deschidă o reprezentanță la Teheran. Compania va continua să monitorizeze cu atenția evoluțiile politice.

Și Renault a anunțat luna trecută că se pregătește să părăsească Iranul, după reintroducerea sancțiunilor, deși grupul francez nu vinde mașini în Statele Unite.

Operațiunile din Iran vor fi puse probabil în stand-by, pentru a se supune sancțiunilor SUA, a afirmat directorul operațional al Renault, Thierry Bollore.

"Căutăm noi oportunități de afaceri, în special în Africa, creșterea solidă urmând să compenseze oportunitățile pierdute din Iran", a declarat Bollore.

Rivala PSA, care produce mașinile Peugeot și Citroen, anunțase în iunie că a început suspendarea activităților desfășurate de societățile sale mixte din Iran. Alte companii franceze, cum ar fi Total și Engie, intenționează să se retragă din Iran.

Renault nu este prezent pe piața din SUA dar partenerul său de alianță, Nissan Motors, în care Renault deține o participație majoritară, vinde vehicule acolo.

Renault își reanalizează opțiunile, inclusiv menținerea unei prezențe reduse în statul din Golful Persic, așa cum a făcut la precedenta rundă de sancțiuni, a afirmat în iunie directorul general Carlos Ghosn.

În primul semestru din 2018, vânzările Renault în Iran au scăzut cu 10%, în timp ce cota sa de piață s-a situat la 8%. În ultimele șase luni din acest an vânzările pe piața iraniană vor fi aproape de zero, a declarat Delbos.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Matinal cu Victoria Cușnir și Sergiu Scânteian
Meteo Chișinău
12,74
Cer acoperit de nori
Umiditate:90 %
Vint:4,12 m/s
Sat
13
Sun
15
Mon
15
Tue
15
Wed
16
Arhivă Radio Chișinău