Președintele Renault avertizează asupra amenințării reprezentate pe piața europeană de invazia de mașini
-
12 Iunie 2020 15:17
Invazia de mașini electrice din China este un semn că o "concurență feroce" îi așteaptă pe producătorii auto din regiune, a declarat președintele Renault, Jean-Dominique Senard, transmite Bloomberg, preluat de Agerpres.
Acest avertisment al președintelui Renault vine într-un moment în care producătorii auto din Europa lansează mai multe modele electrice, pe fondul declinului semnificativ al vânzărilor, provocat de pandemia de coronavirus (COVID-19).
Reglementările mai stricte privind emisiile din UE i-au îndemnat pe producători să se concentreze pe vehiculele electrice, pentru a evita amenzile. Pentru a stimula și mai mult vânzările de mașini electrice, guvernele din Franța și Germania au inclus, în cadrul pachetelor de stimulare a economiei, subvenții suplimentare la achiziționarea de vehicule alimentate cu baterii.
Ca rezultat, modelele din China sosesc pe o piață care devine din ce în ce mai aglomerată cu vehicule electrice, inclusiv subcompactul modernizat Zoe de la Renault și viitorul model ID.3 de la Volkswagen AG.
"Ne vom confrunta cu o concurență feroce din și din afara Europei. Va trebui să ne schimbăm rapid strategia pentru a contracara aceste noi noi companii care intră pe piață vânzând mașini ieftine dar fiabile", le-a spus Senard parlamentarilor francezi.
Invazia de mașini electrice din China, aduse cu vapoarele în Norvegia - una din cele mai mari piețe europene pentru vehiculele alimentate cu baterii - indică perioada dificilă care îi așteaptă pe producătorii auto europeni.
Norvegia este a patra piață europeană pentru vehiculele exclusiv electrice, datorită subvențiilor generoase implementate cu mult înaintea țărilor vecine mai mari.
În primul trimestru din 2020, vânzările de mașini electrice pe piața norvegiană au scăzut cu 12% din cauza pandemiei. Totuși, cu 16.347 vehicule vândute, Norvegia încă este pe locul patru, înaintea unor țări cu o populație mult mai numeroasă, cum ar fi Germania, Franța și Marea Britanie.
Sosirea brandurilor chineze în Europa este un fenomen relativ recent, ele se îndreaptă în special spre țările nordice, într-un moment dificil pentru producătorii auto din Europa.
Brandul britanic MG Motor, deținut de gigantul chinez SAIC Motor, a vândut 600 de mașini electrice în Norvegia, în timp ce o serie de alte companii se pregătesc să intre pe piață anul acesta, a informat Federația auto norvegiană.
Printre companiile chineze care se pregătesc să intre pe piața norvegiană se află BYD, Polestar, Xpeng Motors și Aiways.
Pentru Renault, un acord între Aiways și filiala locală Hertz Global Holdings pentru închirierea de SUV-uri electrice în Corsica lovește foarte aproape de casă. Senard le-a spus parlamentarilor că ar putea fi un preludiu la o extindere mai amplă în Europa.
"Există multe startup-uri chineze care produc vehicule electrice, inclusiv unul care testează SUV-uri în Corsica pentru a vedea dacă sunt adaptate pieței din Europa, urmând ca apoi să le vândă pe întreg continentul", a spus președintele Renault.
Statul francez deține 15% din Renault, care a raportat anul trecut pierderi nete de 141 milioane de euro.
Producător de automobile din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de țări și a vândut 3,8 milioane de vehicule, în 2019.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa:Agerpres