Presa SUA | 7 lucruri deosebite despre vinurile moldovenești, care-i vor convinge pe consumatorii din Occident
-
18 Noiembrie 2016 12:58
Portalul american Huffington Post publică un articol despre vinurile moldovenești, scris de Andrew Cullen, autorul unui blog specializat în vinificație. Acesta evidențiază șapte aspecte la care americanii, dar nu numai, ar trebui să atragă atenție pentru a înțelege de ce producția vinificatorilor din Republica Moldova merită să fie apreciată pe piețele din Occident.
1. Moldova găzduiește cel mai mare beci din lume, potrivit Guinnes Book of World Records
Beciul conține 1,5 milioane de sticle de vin care, aliniate, ar acoperi o suprafață echivalentă cu 5000 de terenuri de fotbal.
Beciul se întinde pe o distanță de 250 km cu străzi și semne de circulație care leagă zecile de depozite, unde se circulă cu mașina. Climatul e perfect pentru depozitarea vinurilor datorită adâncimii și a solului în care a fost săpat acest beci.
Pare greu de crezut, dar pentru convingere, mai jos este un video care demonstrează acest lucru:
2. Moldova are o istorie bogată ce ține de industria vinului
Aici se fabrică vin de 5000 de ani iar vinificatorii sunt mândri de faptul că strugurii se recoltează manual și își desfășoară activitatea în conformitate cu Legea Națională a Viei și Vinului, care conține câteva dintre cele mai stricte legi în vinificație ce ține de puritatea fructelor.
3. Moldova produce în mod constant vinuri câștigătoare de vinuri premiante
Autorul recunoaște că, inițial, a fost destul de sceptic când a încercat prima oară vin din această puțin cunoscută și discutată țară ascunsă în Europa de Est, dar prezintă o lista recentă cu vinurile moldovenești premiate la WINE ENTHUSIAST 2016:
- Negru de Purcari 2012 - 90 puncte
- Alb de Purcari 2013 - 90 puncte
- Roșu de Purcari 2012 - 90 puncte
- Rose de Purcari 2015 -90 puncte
Având în vedere că aceste vinuri variază la preț între 12 și 30 de dolari, scorul de 90 de puncte spune destul de mult despre calitatea lor, în raport cu alte vinuri de 90 de puncte ar putea fi savurate.
4. Celebritățile preferă vinul moldovenesc.
Contează sau nu, există tendința să ne intereseze ce fac celebritățile, ce spun, ce mănâncă, unde călătoresc, ce descoperă, etc.
Un exemplu este celebrul actor Mathew Goode, din serialul Downtown Abbey. El a fost atât de impresionat de Negru de Purcari, încât l-a prezentat la emisiunea sa, The Wine Show.
De altfel, familiile regale ale Europei se bucură de vinurile moldovenești de sute de ani. Negru de Purcari este deseori numit ”vinul Reginei”, fiind favoritul reginei Elisabeta.
5. Varietatea tipicității și specificul regional. Vinul este conservarea locului și a timpului
Tipicitatea este un termen folosit la degustarea de vinuri, care reflectă gradul în care un vin reflectă originile sale, cu alte cuvinte, de exemplu, cât de mult un Merlot ar avea gust de Merlot.
Ceea ce aleg vinificatorii să afișeze pe eticheta sticlei de vin diferă de la o țară la alta. Așa cum Europenii afișează pe etichetă pur și simplu o regiune, cum ar fi Cotes du Rhone, din sudul Franței, ori Rioja, din Spania, ocazional, listează soiurile de plante, vinificatorii din Statele Unite afișează de obicei soiul de drept, Cabernet Suvignon ori Chardonnay, plus o descriere despre locul fabricării, podgoria sau a regiunii specifice. În Moldova, însă, vinificatorii aleg pentru etichetă informații despre struguri, gust, tipicitatea soiului și, de asemenea, specificul regional, motiv care face vinurile să pară foarte distincte.
6. Vinurile moldovenești devin din ce în ce mai cunoscute
Presa internațională, ca Travel&Leisure, Orbitz și Vivino au inclus Moldova în topul regiunilor vinicole care merită a fi vizitate.
Până și în celebrul restaurant rotativ The View, de pe Times Square, New York, a început să se servească vin de Vinăria Purcari.
7. Vinificatorii moldoveni sunt foarte curajoși.
Un motiv în plus de a sprijini și vinurile Moldovei.
Autorul amintește de evenimentele din 2013 când, în urma semnării Acordului de Asociere Republicii Moldova cu Uniunea Europeană, a fost sistat exportul de vinuri spre Rusia și economia țării era foarte șubredă. Și ceea ce părea o pierdere (piața rusească), a fost o șansă pentru vinificatori de a se lansa pe o piață și mai largă și de a ochi marea scenă. Având în vedere calitatea vinului, în curând s-au simțit că exporturile globale au înlocuit exporturile spre Rusia. Au câștigat premii Decanter și în câțiva ani au câștigat chiar mai mult decât alți vinificatori din SUA și Europa și lumea a început să cunoască vinurile moldovenești.