Peste două mii de persoane cu dizabilități și angajați din 6 instituții rezidențiale sunt mai protejați de pandemia COVID-19, cu suportul Uniunii Europene
-
31 Martie 2021 13:03
Angajații a șase centre de plasament temporar pentru persoanele cu dizabilități au fost instruiți cum să prevină și combată îmbolnăvirea prin COVID-19 în cadrul instituțiilor rezidențiale. Acest lucru a fost posibil grație unui proiect implementat de către Keystone Moldova cu suportul financiar al Uniunii Europene. În cadrul proiectului au fost procurate, de asemenea, 40 de telefoane mobile pentru ca beneficiarii să poată accesa serviciul de asistență telefonică și să raporteze eventuale abuzuri sau să se informeze despre prevenirea infecției prin COVID-19.
Unul dintre obiectivele proiectului a fost sporirea accesului la echipament de protecție pentru persoanele cu dizabilități intelectuale și psihosociale și angajații a șase instituții rezidențiale. Au fost procurate măști de protecție, viziere, dezinfectanți, încălțăminte de protecție și halate de unică folosință. Pentru a preveni cazurile de abuz și neglijență în instituțiile rezidențiale în perioada pandemiei de COVID-19 au fost achiziționate 40 de telefoane mobile, astfel încât beneficiarii să poată raporta asemenea cazuri, a informat directorul executiv Keystone Moldova, Ludmila Malcoci.
Aceasta era foarte important pentru că în contextul pandemiei de COVID-19 când instituțiile rezidențiale sunt, practic, închise, persoanele din instituții rezidențiale să aibă acces la un mecanism de raportare a cazurilor de violență, abuz, neglijare, exploatare prin muncă și, de asemenea, să aibă acces la informație mai detaliată, inclusiv, despre combaterea COVID-19 în instituțiile rezidențiale sau în comunitate.
Șefa Agenției naționale de asistență socială, Irina Banova, a remarcat importanța instruirii angajaților centrelor de plasament în prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor prin COVID-19 în cadrul instituțiilor rezidențiale.
Datorită instruirii care s-a realizat angajații, în prezent, pot identifica rapid, diagnostica, izola și acorda o asistență necesară medicală beneficiarilor instituțiilor . De asemenea, asigură dirijarea stabilă și neîntreruptă cu acțiuni de evaluare a riscurilor de prevenire, depistare precoce, răspuns, limitare și lichidare a focarelor de COVID-19 dacă apar în cadrul instituțiilor.
Proiectul „Siguranța și drepturile persoanelor cu dizabilități intelectuale și psihosociale din instituții în perioada pandemiei de COVID 19” a fost implementat în perioada septembrie 2020 - martie 2021.