Pe malul stâng al Nistrului va fi creată o asociație a industriilor creative cu suportul PNUD și al Suediei
-
17 Februarie 2021 11:15
Asociația Companiilor de Creație din Moldova (COR), Centrul Industriilor Creative Artcor și Agenția pentru Inovații și Dezvoltare din Tiraspol vor dezvolta o asociație care va uni într-o singură entitate prestatorii din domeniile industriilor creative de pe malul stâng al Nistrului. Această inițiativă va fi realizată în cadrul proiectului Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) „Dezvoltarea potențialului de export pe malurile Nistrului” (AdTrade), desfășurat cu asistența financiară a Suediei, transmite MOLDPRES.
Potrivit sursei citate, scopul inițiativei este de a dezvolta industriile creative, de a crește potențialul lor de export prin instruiri de specialitate și consultanță oferită de experții COR și de a ajuta întreprinderile din domeniul industriilor creative de pe ambele maluri ale Nistrului să depășească consecințele crizei pandemice.
„Vom începe cu cartografierea întreprinderilor creative. Întrucât un aspect important al acestei colaborări este sporirea potențialului de export, în cadrul acestei inițiative a proiectului PNUD/AdTrade va fi organizată și o școală de afaceri pentru a oferi asistență metodologică și practică întreprinderilor creative, mai cu seamă celor cu potențial de export”, spune Viorica Cerbușca, directorul Hub-ului Industriilor Creative Artcor.
Pentru a asigura continuitatea inițiativei, zece întreprinderi din domeniile creative orientate spre export vor urma un program de mentorat. Membrii asociației vor mai beneficia și de asistență de marketing și digitalizare a afacerii.
Inițiativa realizată cu asistența financiară a Suediei în cadrul proiectului PNUD/AdTrade mai prevede elaborarea identității vizuale a asociației nou create. Pentru aceasta, va fi lansat un concurs deschis la care poate participa comunitatea creativă de pe ambele maluri ale Nistrului. Câștigătorul va beneficia de un premiu bănesc în valoare de cinci sute de dolari.
Inițiativa respectivă va fi implementată pe parcursul a 11 luni și se va încheia cu un târg online, care va întruni întreprinderile creative de pe cele două maluri ale Nistrului.