Părinți Solidari: Autoritățile nu luptă cu pandemia, ci contra copiilor și educației

  • 14 Aprilie 2021 11:58
Părinți Solidari: Autoritățile nu luptă cu pandemia, ci contra copiilor și educației

Autoritățile nu luptă cu pandemia, autoritățile luptă contra copiilor și contra educației. Este mesajul Asociației Obștești „Părinți Solidari”. În cadrul unei conferințe de presă la IPN, Ala Revenco, director executiv al Asociației, a spus că, în ultimele săptămâni, autoritățile dezinformează populația. Cu scopul de a exagera componenta de îmbolnăvire a copiilor, prezintă informațiile într-o manieră manipulativă și scoasă din context. „Cel mai probabil, aceste acțiuni sunt realizate pentru a argumenta menținerea școlilor închise până la finalul anului școlar”, a opinat Ala Revenco.

Din 1 martie, cea mai mare parte a elevilor au trecut la învățământul online. „La începutul pandemiei, în perioada martie-mai 2020, procesul educațional la fel a fost online, dar în acea perioadă am avut instituită stare de urgență cu maxime restricții pentru toată populația. În martie-aprilie 2021, cele mai dure restricții au fost aplicate doar în raport cu sistemul de învățământ, iar autoritățile nu au prezentat argumente relevante”, a declarat Ala Revenco. Potrivit ei, autoritățile evită să vorbească despre riscurile educației online, care ar avea mai multe puncte slabe decât tari. Unii copiii rămân fără supraveghere. De asemenea, e vorba de implicarea slabă a elevilor în procesul de învățare online, încetinirea motivării elevilor ce se află online timp îndelungat și suprasolicitarea membrilor comunității de învățare.

Ca urmare a deciziilor aprobate de autorități, Ala Revenco observă că, de fapt, copiii pot merge la magazin, piață, în transportul public aglomerat, în orice local de alimentație publică, la sala de sport. Dar nu pot merge la școală, loc vital pentru dezvoltarea intelectuală, fizică, socială și emoțională a acestora. Analizând statistica cazurilor de COVID-19, Ala Revenco spune că, atunci când numărul de cazuri noi era de 400-700 săptămânal, autoritățile au închis școlile, au transferat procesul de învățământ la distanță și au informat excesiv și distorsionat privind îmbolnăvirile în rândul copiilor. Iar, când numărul de cazuri era de 2400-4270 săptămânal, pentru grupurile de risc nu au fost impuse măsuri restrictive reale, nu au avut loc campanii de informare și sensibilizare și autoritățile nu au manifestat niciun fel îngrijorare. „De ce autoritățile nu sunt îngrijorate de un număr atât de mare de cazuri de infectare în rândul persoanelor cu vârsta peste 60 de ani? Întrucât, de la începutul pandemiei, avem circa 77 mii de cazuri, 4386 de decese, iar rata mortalității e de 5,7 %”, a constatat Ala Revenco. În opinia sa, interzicerea revenirii în clase a elevilor din treapta primară este o măsură fără efect. Dacă funcționarea grădinițelor nu a dus la creșterea bruscă a numărului de cazuri de infectare cu COVID-19, copiii din clasele primare la fel nu prezintă un risc considerabil pentru influențarea numărului de cazuri înregistrate, a adăugat Ala Revenco.

Cezara Dilevschi, psiholog-psihoterapeut, a declarat că la cabinetul său s-au triplat cererile mamelor cu copii. Specialista a remarcat că impactul asupra stării fizice a copiilor, precum oboseala, e mult mai mare în cadrul orelor online. „Am multe adresări cu stări de tristețe. lipsă de motivație, probleme de somn, irascibilitate la copiii mici, fiindcă nu știu să-și manifeste emoțiile. La adolescenți, lipsa socializării, activităților fizice îi duc într-o zonă de epizod depresiv”, a spus Cezara Dilevschi. În colaborare cu
 AO „Părinți Solidari”, specialista a analizat riscurile pentru copii în cazul procesului de învățământ la distanță de lungă durată. 80% din participanții la sondaj au observat diverse schimbări ale stării emoționale la copii pe perioada de realizare a studiilor online. 59% din participanți afirmă că copilul a pierdut motivația pentru studii. 69% consideră că copilul este influențat negativ de studiile la distanță. 44% consideră că au apărut sau s-au agravat problemele anterioare de sănătate în perioada studiilor la distanță.

Victoria Rusnac, părinte a patru copii, dintre care trei școlari, a menționat că, așa cum nu are o dădacă sau bunici care să o ajute cu copiii, este pusă într-o situație complicată. Cei doi copilași mici sunt purtați zilnic cu ea la locul de muncă. „În clasa întâi, copiii învățau doar două ore pe zi, patru zile în săptămână. Ca rezultat, jumătate de clasă încă citesc pe silabe. Mă îngrijorează faptul că eu cu copiii putem merge oriunde, la mall, restaurant, localuri, la biserică, dar la scoală nu. Nu pot să înțeleg de ce autoritățile au considerat școala un focar de COVID. Educația online în clasele primare mai mult se mimează”, a spus părintele.


AO „Părinți Solidari” propune revenirea la procesul educațional în școli și testarea profesorilor. Pe de altă parte, concentrarea eforturilor de diminuare a numărului de cazuri de îmbolnăviri cu COVID-19 pe categoriile de vârstă 60+.

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică
Meteo Chișinău
9,96
Cer acoperit de nori
Umiditate:99 %
Vint:2,57 m/s
Thu
16
Fri
11
Sat
12
Sun
15
Mon
15
Arhivă Radio Chișinău