Compania aeriană europeană Ryanair a anunțat că se confruntă cu „potențiale perturbări în întreaga rețea” – care, potrivit acesteia, se datorează unei întreruperi de către o terță parte.
Pana majoră IT perturbă și zborurile de pe Aeroportul Otopeni din București: „Un sistem care depinde de Microsoft Cloud a căzut”. Ce operatori sunt afectați
-
19 Iulie 12:12
Zborurile companiilor WizzAir și Eurowings sunt afectate în prezent de defecțiunea majoră a serviciilor informatice, iar dimineață au fost afectate cele ale companiilor Ryanair și Turkish Airlines, a confirmat pentru HotNews.ro un reprezentant al Aeroportului Otopeni.
„Este un sistem global SITA care depinde de Microsoft Cloud, iar acesta a căzut și a afectat SITA și companiile”, a explicat acesta, scrie Hotnews.ro.
Compania low-cost WizzAir a confirmat că se confruntă cu probleme ca urmare a defecțiunii informatice. „Clienții Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga rețea, serviciile de pe website și aplicațiile mobile fiind temporar indisponibile”, a transmis compania la solicitarea HotNews.ro
Următoarele servicii online nu sunt disponibile în prezent:
- Website-ul și aplicația mobilă Wizz Air;
- Sistemul de rezervare;
- Sistemul de check-in online și afișarea cărții de îmbarcare;
- Centrele de contact – rezervări noi și modificări ale celor existente.
„În timpul întreruperii, este oferit check-in-ul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate și eventuale proceduri de sănătate sau de siguranță specifice fiecărui aeroport”, precizează WizzAir.
Problemele de la Microsoft au afectat ca numeroase bănci, instituții media și companii aeriene din întreaga lume. Aeroporturi din Marea Britanie, Germania, Olanda, Australia sau SUA au confirmat că se confruntă cu probleme ca urma a defecțiunii informatice.
Aeroportul din Berlin a anunțat că confruntă cu întârzieri la check-in-uri din cauza unei „defecțiuni tehnice”.
Aeroportul Schiphol din Amsterdam, unul dintre cele mai aglomerate hub-uri din Europa, a precizat, la rândul său, că se confruntă cu o pană cibernetică.
În Spania, un „incident” a fost raportat la toate aeroporturile din țară. „Lucrăm pentru a-l rezolva cât mai curând posibil. Între timp, operațiunile continuă cu sisteme manuale”, precizează compania care operează aeroporturile spaniole.
Toate zborurile mai multor companii aeriene importante din SUA – inclusiv Delta, United și American Airlines – au fost oprite la sol vineri dimineață din cauza unei probleme de comunicare, a anunțat Administrația Federale a Aviației (FAA).