OMS despre campania Philip Morris pentru „Ziua mondială fără tutun”: „Încercare cinică de a-și promova produsele mortale”
-
30 Mai 2019 10:33
Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a denunțat miercuri eforturile celui mai mare producător de țigări din lume, Philip Morris, de a redenumi ziua mondială dedicată pericolelor legate de tutun, relatează joi AFP.
Cu ocazia 'Zilei Mondiale fără Tutun', marcată în fiecare an pe 31 mai, OMS a lansat o campanie de conștientizare a efectelor devastatoare ale consumului de tutun, care provoacă anual aproximativ opt milioane de decese.
Agenția specializată a ONU a criticat încercarea companiei Philip Morris International (PMI) de a desfășura propria campanie în această săptămână pentru a promova noile sale dispozitive electronice și produse care asigură un 'fumat fără fum', prezentându-le drept o soluție la problema reprezentată de tutun.
'Considerăm campania PMI ca fiind doar o încercare cinică a acestei companii de a-și promova produsele mortale', a declarat Vinayak Prasad, șeful Inițiativei fără Tutun a OMS.
Philip Morris International, producătorul Marlboro, a insistat marți ca 'Ziua Mondială fără Tutun' să fie redenumită 'Ziua Mondială fără Fumat' (World No Smoking Day) și compania și-a lansat propriul slogan de campanie 'It's Time to Unsmoke' (Este timpul să nu mai fumăm).
În urmă cu trei ani, Philip Morris International și-a anunțat intenția de a reduce producția de țigări convenționale pentru a le înlocui cu o linie de produse 'fără fum', precum țigările electronice și dispozitive care încălzesc tutunul fără a-l arde.
Grupul susține că aceste produse sunt mai puțin nocive, însă nu a reușit încă să convingă OMS și comunitatea medicală.
OMS afirmă că nu există un studiu științific independent care să confirme aceste rezultate.
sursa: AGERPRES