Oamenii de știință, pe cale să descopere craterul unui meteorit care a lovit Pământul cu 800.000 de ani în urmă

• 10 Ianuarie 2020 17:15

Un nou studiu ar putea conduce la descoperirea locului în care unul dintre cei mai mari meteoriți a lovit planeta în urmă cu aproape 800.000 de ani, scrie CNN. Craterul s-ar putea afla în sud-estul statului Laos, sub un strat de lavă din câmpul vulcanic al platoului Bolaven.

Descoperirea unor obiecte mici, sticloase, asemănătoare cu pietrișul i-au condus pe cercetători către locul în care se află craterul. „Existența acestor obiecte demonstrează că meteoritul voluminos s-a izbit de Pământ cu o viteză atât de mare încât a topit rocile din jur”, a declarat profesorul Kerry Sieh, unul dintre autorii studiului.

Obiectele formate în urma impactului dintre meteoritul masiv și planeta noastră acoperă aproximativ 10% din suprafața Pământului, din sudul Chinei până în sudul Australiei. Pe baza calculelor oamenilor de știință, craterul ascuns ar măsura 13 kilometri lățime și 17 kilometri lungime și s-ar putea afla sub câmpul vulcanic al platoului Bolaven din Laos.

„Au existat mai multe încercări de a găsi locul impactului, dar studiul nostru este primul care pune cap la cap atâtea indicii, de la natura chimică a obiectelor sticloase până la caracteristicile lor fizice și de la măsurătorile gravitaționale până la depunerile de lavă care ar fi putut acoperi craterul”, a mai adăugat geologul Kerry Sieh.