O nouă campanie UNFPA promovează incluziunea în industria de modă

  • 24 Septembrie 13:25
O nouă campanie UNFPA promovează incluziunea în industria de modă

Drepturile și necesitățile femeilor și bărbaților cu dizabilități vor fi promovate în această toamnă în cadrul unei campanii lansate de Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA) pentru a promova incluziunea în industria de modă. Campania „Combatem stigma cu stil” are drept scop sensibilizarea industriei de fashion, dar și a publicului general cu privire la nevoile specifice ale persoanelor cu dizabilități în materie de haine, accesorii și încălțăminte. Totodată, își propune să combată discriminarea și să ofere șanse și oportunități egale de afirmare, implicând în calitate de modele persoane cu dizabilități, transmite IPN, citând un comunicat de presă al instituției.

Reprezentanta rezidentă UNFPA în Republica Moldova, Nigina Abaszada, spune că persoanele cu dizabilități, în special femeile și fetele, se mai confruntă cu discriminare din partea societății, în toate sferele vieții. Trebuie să ne unim eforturile pentru a schimba aceste percepții dăunătoare și a asigura că persoanele cu dizabilități sunt incluse în spațiul public. Iar industria de modă oferă multiple oportunități în acest sens, deoarece poate seta standarde de incluziune și oferi șanse și oportunități egale de afirmare pentru toți. „Facem revoluția incluziunii. Haideți să fim curajoși pentru a produce aceste transformări în societate”, este mesajul lansat de Nigina Abaszada.

Proiectul este lansat în parteneriat cu ZipHouse, Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS) și Asociația „Motivație”, care promovează drepturile persoanelor cu dizabilități.

Potrivit datelor Asociației „Motivație”, circa 7% din populația țării trăiește cu o dizabilitate, iar unele lucruri elementare, cum ar hainele, lenjeria, încălțămintea, nu sunt adaptate necesităților lor, majoritatea producătorilor ignorând aceste aspecte. „Sunt detalii mici, dar foarte importante pentru noi, care ne-ar face să ne simțim bine, în siguranță și la egalitate cu ceilalți, cum ar fi stofă naturală, imprimeuri corect amplasate, cusături mai simple și corect aranjate”, explică Ludmila Iachim, directoare executivă „Motivație”.

La o primă etapă a proiectului, vor fi identificați producători locali, care vor fi instruiți cu privire la nevoile specifice ale persoanelor cu dizabilități, urmând ca aceștia să producă și să comercializeze articole vestimentare ajustate.

„Misiunea ZipHouse este de a descoperi și adapta astfel de oportunități pentru toți entuziaștii industriei fashion. Iată de ce susținem în totalitate această inițiativă de incluziune și suntem deschiși să o dezvoltăm împreună cu colegii noștri din industria ușoară”, a menționat Carolina Tulgara, directoare ZipHouse, citată în comunicatul de presă remis de UNFPA.

De rând cu instruirea și sensibilizarea brandurilor, proiectul „Combatem stigma cu stil” va include și unele evenimente, cum ar fi prezentare de modă cu implicarea femeilor cu dizabilități locomotorii în cadrul Moldova Fashion Days, organizată pe 25 septembrie, Fashion Hackathon pe subiectul incluziunii și un Fashion Show de articole vestimentare ajustate persoanelor cu dizabilități.

Tags

Alte Noutati

LIVE: În zori
Meteo Chișinău
10,27
Cer senin
Umiditate:98 %
Vint:2,68 m/s
Sun
12
Mon
11
Tue
9
Wed
9
Thu
15

Curs oficial BNM 16 Octombrie 2021

MDL RATĂ TREND
EUR 20.0616 -0.0000
USD 17.3513 -0.0000
RON 4.0528 -0.0000
UAH 0.6587 -0.0000
RUB 0.2415 -0.0000
Arhivă Radio Chișinău