Noul aeroport internațional din Berlin se deschide sâmbătă, în mijlocul unei crize a industriei aeronautice

  • 30 Octombrie 2020 15:49
Noul aeroport internațional din Berlin se deschide sâmbătă, în mijlocul unei crize a industriei aeronautice

După 14 ani de construcție și șase inaugurări amânate, noul aeroport internațional din Berlin (Berlin Brandenburg Airport - BER) va spune sâmbătă bun venit primilor săi pasageri, însă momentul în care are loc inaugurarea nu putea fi unul mai nepotrivit, transmite Reuters, preluat de Agerpres.

Pandemia de COVID-19 a aruncat industria aeronautică mondială în cea mai gravă criză din istorie, iar o revenire nu este așteptată în următorii ani. Consiliul Internațional al Aeroporturilor din regiunea Europa (ACI Europe) a avertizat marți că aproape 200 de aeroporturi din Europa se vor confrunta cu posibilitatea intrării în insolvență în următoarele luni.

Destinat să înlocuiască aeroporturile existente - Tegel și Schonefeld - Aeroportul Internațional Berlin Brandenburg Willy Brandt (BER) trebuia să fie inaugurat festiv pe 3 iunie 2012. În pofida reputației Germaniei de lider mondial în domeniul ingineriei, acest proiect, care a început în 2006 și trebuia să se încheie la finele lui 2010, a suferit din cauza unor probleme tehnice care au amânat inaugurarea sa. De asemenea, costurile proiectului s-au umflat de la două miliarde de euro inițial la șase miliarde de euro.

Economiștii au descris compania de stat care va opera noul aeroport, Berlin Brandenburg GmbH (FBB), drept o gaură neagră financiară.

"FBB nu va putea câștiga banii de care are nevoie pentru a-și rambursa datoriile în viitorul apropiat", spune Hansrudi Lenz, de la Universitatea Wuerzburg.

La finele lui 2019, FBB datora băncilor și proprietarilor săi, Guvernul federal german și landurile Berlin și Brandenburg, aproximativ 4,1 miliarde euro. Comparativ, cele două aeroporturi existente din Berlin, Schoenefeld și Tegel, au generat în 2019 venituri în valoare de 416 milioane de euro.

Chiar și înaintea pandemiei, noul aeroport nu era așteptat să genereze o creștere a veniturilor, fiind destinat în principal să înlocuiască cele două aeroporturi mai vechi. Însă, din cauza crizei COVID-19, directorul general de la BER, Engelbert Luetke Daldrup, estimează doar 10 milioane de pasageri în acest an, comparativ cu 36 de milioane de pasageri care au fost înregistrați anul trecut pe aeroporturile Schoenefeld și Tegel. BER are o capacitate de 40 de milioane de pasageri.

"Avem o situație gravă", a declarat recent președintele Consiliului de supervizare de la FBB, Rainer Bretschneider, adăugând că operatorul aeroportuar poartă discuții cu proprietarii săi în legătură cu un nou sprijin financiar.

Economiștii sunt de părere că FBB va avea nevoie de granturi, restructurarea datoriilor, un investitor strategic, capital din partea proprietarilor sau o combinație între toate acestea, pentru a fi repus pe o bază financiară solidă. Însă, găsirea de investitori va fi dificilă, deoarece Berlinul nu este un mare hub internațional, iar toți ceilalți operatori aeroporturi sunt afectați și ei de criză, nefiind în măsură să se gândească la preluări, a apreciat analistul Mainfirst, Johannes Braun.

Rainer Bretschneider a subliniat că, pentru moment, prioritatea este depășirea pandemiei.

"Trebuie să ieșim din criză și trebuie să aranjăm mireasa, abia apoi putem vorbi despre o vânzare sau despre vânzarea unei participații", a spus Bretschneider.

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Radiojurnal București
Meteo Chișinău
19,24
Câțiva nori
Umiditate:55 %
Vint:5,14 m/s
Fri
14
Sat
14
Sun
15
Mon
16
Tue
16
Arhivă Radio Chișinău