Strategia militară preia din strategiile anterioare o serie de elemente de continuitate, în special în ceea ce privește garanțiile de securitate oferite de apartenența la NATO, UE și parteneriatele strategice, de abordare a riscurilor și amenințărilor în context aliat, de continuare a programelor de înzestrare esențiale și a planurilor de transformare a structurii de forțe. Concomitent, noua strategie subliniază necesitatea inovării, adaptării și implementării unor obiective pe liniile de efort ce țin de capacitatea de reacție a unităților, organizarea pe timp de pace și de război, digitalizare și utilizarea noilor tehnologii", se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Totodată, documentul vizează "determinarea unor obiective realizabile și asumarea responsabilității pentru îndeplinirea acestora, respectiv obiective ce pot fi finalizate până în anul 2024, și anume consolidarea capacității de reacție a unităților stabilite prin ordin, modernizarea sistemului de învățământ, a sistemului de pregătire a rezervei, a sistemului medical și adaptarea cadrului juridic necesar îndeplinirii misiunilor la pace, criză și la război".
"Complementar, liniile de efort importante se referă și la construirea capabilităților cu dublă utilizare (dual-use), la sprijinul acordat dezvoltării industriei naționale de apărare, care să susțină aceste capabilități, precum și la dezvoltarea culturii de securitate și a unei noi mentalități, în care Armata, ca principal liant al capacității și unității statului în situații de criză, prin acțiunile sale, este responsabilă pentru reziliența națională", se spune în document.
În ședința de executiv urmează să fie aprobat și un proiect de ordonanță de urgență pentru modificarea articolului 4 din OUG nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanțate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiștilor români care își desfășoară activitatea în cadrul unităților de management de proiect.
"Prin adoptarea acestui act normativ, se va crea cadrul legal pentru angajarea prin examen sau concurs a personalului necesar implementării proiectelor finanțate din împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile. Mai mult, prin modificarea OUG 52/1999 se va asigura și în cazul unităților de management al proiectelor posibilitatea ocupării posturilor vacante sau temporar vacante prin concurs sau examen. De asemenea, având în vedere nevoia atragerii în U.M.P. a personalului înalt calificat, cu competențe în domeniile specifice de intervenție ale proiectului, în conformitate cu prevederile legislației naționale în domeniu prin prezentul act normativ se creează cadrul legal pentru angajarea acestuia pe perioada de derulare a proiectelor, prin încheierea unui contract individual de muncă pe perioada determinată a proiectului, pe posturi în afara organigramei entității în cadrul căruia funcționează UMP-ul", conform Agerpres, care citează nota de fundamentare a proiectului.