Nou serviciu de notificări electronice privind suspendarea contului bancar
-
17 Ianuarie 2015 14:44
Odată cu lansarea sistemului informațional automatizat de creare și circulație a documentelor electronice între Serviciul Fiscal de Stat și instituțiile financiare (SIA „CCDE”), actelece confirmă deschiderea, modificarea, închiderea sau luarea la evidență fiscală a conturilor bancare, suspendarea operațiunilor la conturile bancare, soldul și rulajul mijloacelor bănești…
Odată cu lansarea sistemului informațional automatizat de creare și circulație a documentelor electronice între Serviciul Fiscal de Stat și instituțiile financiare (SIA „CCDE”), actelece confirmă deschiderea, modificarea, închiderea sau luarea la evidență fiscală a conturilor bancare, suspendarea operațiunilor la conturile bancare, soldul și rulajul mijloacelor bănești pe conturile bancare și alte documente ce fac obiectul circulației între Serviciul Fiscal de Stat și instituțiile financiare sunt expediate și recepționate doar în mod electronic, prin intermediul sistemului menționat.
Recent, SFS a implementat, în regim de testare, o nouă funcționalitate în cadrul acestui sistem, care presupune transmiterea pe poșta electronică a contribuabilului copia dispoziției privind suspendarea operațiunilor la conturile bancare a contribuabilului sau a comunicatului despre anularea dispoziției enunțate. Astfel, obiectul modulului respectiv constituie „Dispoziția privind suspendarea operațiunilor la conturile bancare ale contribuabilului” și „Comunicatul despre anularea dispoziției privind suspendarea operațiunilor la conturile bancare ale contribuabilului”.
Elaborarea și integrarea acestei funcții în SIA „CCDE” a fost realizată de Î.S. „Fiscservinform” și are menirea de a îmbunătăți procesul de administrare fiscală prin reducerea cheltuielilor ce țin de expedierea prin poștă a documentelor specificate către contribuabili.
În acest mod, expedierea pe poșta electronică a copiei documentului ce indică suspendarea operațiunilor la conturile bancare sau anularea dispoziției privind suspendarea operațiunilor la conturile bancare se realizează în mod automat, odată cu acceptarea documentului de instituția financiară. Respectiv, contribuabilul recepționează un mesaj despre suspendarea operațiunilor la conturile bancare sau anularea acestei dispoziții. Copia documentelor respective sunt anexate la mesaj.
Adresele de e-mail sunt extrase din baza de date a portalului servicii.fisc.md și din baza de date centrală a SISF. Dacă nu există cel puțin o adresă electronică validă pentru contribuabilul indicat, atunci sistemul nu expediază e-mailul.În cazul în care exista mai multe adrese electronice pentru un contribuabil - sistemul expediază automat la toate.
Rezultatul se stochează în baza de date tehnologică a sistemului, în dependență dacă a fost înștiințat contribuabilul sau nu. Totodată, acesta este afișat pe forma web a citației bancare la compartimentul „Istoricul documentului” numai după acceptarea documentului de instituția financiară.
Lansarea noului modul în cadrul SIA „CCDE” face parte din curentul general de modernizare a guvernării Republicii Moldova, prin setarea accentului pe deservirea cetățenilor.
Astfel, modulul dat ține să sporească gradul de informare a populației, să promoveze legislația fiscală întru încurajarea civismului fiscal și a conformării benevole.
Pentru informații suplimentare, Contactați Centrul Unic de Apel la numărul de telefon 0 8000 1525 sau vizitați pagina web servicii.fisc.md.