Notarii vor trebui să completeze noi registre. Urmează să fie ordonate documente create în ultimii 5 ani
-
05 Ianuarie 16:35
Numărul de registre necesare pentru desfășurarea activității notariale se va extinde. Ministerul Justiției a elaborat proiectul unui ordin pentru modificarea Regulamentului privind modul de păstrare, pregătire, evidență și predare a actelor, notariale.
Potrivit autorilor documentului, noutate reprezintă extinderea numărului de registre necesare pentru desfășurarea activității notariale precum: Registrul procedurilor succesorale, Registrul de desfacere a căsătoriei prin acordul soților, Registrul de depozite și/sau a instrumentelor financiare, Registrul de consultații notariale, etc., scrie bizlaw.md.
La fel, după modificările legislative din 1 martie 2019, notarii au fost împuterniciți să întocmească noi acte juridice: de dispoziție (constituire, transmitere, modificare, renunțare, stingere), de schimbare a regimului juridic, de stabilire a modului de folosință, de executare, având ca obiect bunuri imobile, contracte de înstrăinare a cotei succesorale, actele în procedura de divorț, acordul parental cu privire la stabilirea pensiei de întreținere a copiilor minori, stabilirea domiciliului copiilor minori, exercitarea drepturilor părintești, încheieri, notificări, cât și alte acte introduse în nomenclatorul-tip al dosarelor notariale.
În ceea ce privește documentele notariale create până la data de 1 martie 2019, acestea urmează a fi ordonate conform anexei nr. 1 a Ordinului ministrului justiției nr. 847/2017 în vigoare la acel moment. Respectiv, documentele notariale create începând din data de 1 martie 2019 vor fi ordonate potrivit Nomenclatorului-tip al dosarelor notariale actualizat.