Noi funcționalități în SIA „e-Factura” - mai simplu, mai rapid, mai eficient!

  • 16 August 2014 22:28
Noi funcționalități în SIA „e-Factura” - mai simplu, mai rapid, mai eficient!

Factura electronică este implementată în multe țări din Europa, fiind un standard, un instrument comod de interacțiune operativă între agenții economici în activitatea lor pe piață.

Totodată, privită din prisma administrării fiscale asigură transparență și informare rapidă privind tranzacțiile facturate. Lansarea sistemul informațional automatizat „e-Factura” în Republica Moldova reprezintă o etapă importantă în modernizarea și eficientizarea actului de administrare fiscală din țara noastră. În primele cinci luni de la implementare, acest serviciu a fost utilizat de 1250 de companii (1508  utilizatori unici). În perioada de referință au fost generate 6747 de facturi, dintre care au fost încheiate 4982.

Începînd cu data de 2 iunie 2014, acest serviciu este în exploatare experimentală. Respectiv, prevede eliminarea neconformităților depistate în faza pilot (11.02.2014-01.06.2014), ajustarea amplă la sistemele de contabilitate corporativă a companiilor și adaptarea cadrului metodologic la aceste modificări. Drept urmare, în cadrul acestui sistem se realizează ajustări, care în acest moment sunt în etapa de testare.

Una dintre aceste îmbunătățiri se referă la integrarea sistemelor de contabilizare a agenților economici cu SIA „e-Factura”. Această conexiune va asigura comunicarea directă, prin importarea datelor din sistemele de evidență contabilă, fără a fi necesară interacțiunea utilizatorului cu interfața „e-Facturii”. Totodată, sistemul va oferi posibilitatea efectuării operațiunii de retur de mărfuri și servicii prin emiterea facturilor fiscale și facturilor de expediție, anularea facturilor fiscale și facturilor de expediție, emiterea facturilor fiscale și facturilor de expediție către persoane fizice, autorități publice și nerezidenți.

Serviciul „e-Factura” asigură automatizarea acțiunilor rudimentare întreprinse de agenții economici pentru generarea, semnarea, expedierea și recepționarea facturilor și facturilor fiscale, dar și a procedurilor de verificare fiscală privind aspectele contabile legate de facturare.

„Acest sistem vine în avantajul tuturor părților implicate în procesul de realizare a tranzacției economice și aduce mai multă eficiență, economisire de timp și bani. Astfel, agentul economic nu mai este obligat să cumpere acele blanchete, să stea la rând sau să piardă timp pentru a se deplasa la instituțiile emitente de facturi/facturi fiscale, pentru că le poate crea și transmite electronic. Datorită faptului că acest serviciu este conectat la SIA „Registrul general electronic al facturilor fiscale”, agentul economic este scutit de necesitatea înregistrării facturilor cu o valoare mai mare de o sută de mii, acestea reflectîndu-se automat în Registrul specificat. De asemenea, monitorizarea electronică prin intermediul “e-Facturii” va permite minimizarea efectuării controalelor tematice. Acest serviciu oferă posibilitatea optimizării procesului de raportare fiscală. Dezvoltarea serviciului electronic și în perspectivă, va face posibilă anularea declarației cu privire la T.V.A., deoarece ele vor fi generate automat în registrul fiscal de stat” - menționează Vitalie Coceban, administratorul întreprindeii „Fiscservinform”, care asigură dezvoltarea și întreținerea tehnică a sistemului.

Etapa finală - de lansare în exploatare industrială este planificată pentru ianuarie 2015 și propune extinderea segmentului utilizatorilor serviciului, prin includerea tuturor contribuabililor, care fac obiectul livrărilor pe bază de factură sau factură fiscală.

Pentru informații suplimentare privind SIA „e-Factura” accesați portalul www.servicii.fisc.md sau contactați cu încredere Centrul de Apel al Serviciului Fiscal de Stat, la numărul de telefon 0 800 1525.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Piese pe alese * Știri
Meteo Chișinău
20,24
Nori împrăștiați
Umiditate:52 %
Vint:4,12 m/s
Mon
16
Tue
17
Wed
18
Thu
19
Fri
19
Arhivă Radio Chișinău