Nissan și Renault amână planurile de fuziune pentru a-și repara alianța (Reuters)

  • 26 Mai 11:26
Nissan și Renault amână planurile de fuziune pentru a-și repara alianța (Reuters)

Renault și Nissan au amânat planurile lor spre o fuziune completă, râvnită de fostul lider Carlos Ghosn, iar în schimb vor repara alianța lor de 21 de ani, în încercarea de a se redresa de pe urma pandemiei de coronavirus (COVID-19), au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Mult timp Nissan a rezistat propunerilor Renault pentru o alianță completă, directorii producătorului auto nipon apreciind că grupul francez nu are o contribuție echitabilă la lucrările de inginerie realizate în Japonia, susțin sursele.

În condițiile în care producătorii auto din întreaga lume sunt afectați de efectele epidemiei, partenerii intenționează să revizuiască alianța care nu a reușit să-și îndeplinească toate obiectivele propuse.

Ambele companii urmează să anunțe săptămâna aceasta planuri de restructurare, ele fiind văzute ca un tratat de pace menit să rezolve tensiunile îndelungate, apreciază sursele din interiorul alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

"După ploaie, pământul se întărește", susține un oficial de la Nissan, citând un proverb din Japonia, care înseamnă că relațiile devin mai solide după o perioadă de neînțelegeri.

Înainte de anunțarea planurilor de restructurare, care ar putea include concedieri și închideri de fabrici, Nissan, Renault și Mitsubishi vor avea o conferință comună în 27 mai în care ar putea prezenta noua abordare a alianței.

Reprezentanții Mitsubishi, Nissan și Renault nu au dorit să comenteze în legătură cu planurile alianței.

Alte surse au declarat săptămâna trecută că Nissan lucrează la un plan ce prevede reducerea afacerii sale din Europa, o împărțire mai eficientă a produselor și investițiilor cu partenerul Renault și concentrarea pe SUV-uri și vehicule comerciale.

Strategia, parte a planului de redresare pe trei ani, care va fi prezentat pe 28 mai, va include un nou mod de lucru cu partenerul de alianță Renault, prin care cele două companii își vor împărți zonele de responsabilitate, în fiecare zonă una devenind "lider" și cealaltă "subordonat", susțin sursele. Analiștii apreciază că Renault și Nissan nu au reușit să atingă întregul potențial al alianței lor și din cauza tensiunilor privind zonele de control.

Planul este sprijinit de directorul operațional al Nissan, Ashwani Gupta, și de președintele Renault, Jean-Dominique Senard. Conform planului, Nissan va deveni "lider" în Europa pe segmentul SUV-urilor, și va fi "subordonat" pe segmentul vehiculelor comerciale și a mașinilor mici de oraș, unde va folosi versiune produse de Renault, precizează sursele.

De asemenea, fabrica Nissan din Sunderland, Marea Britanie, va rămâne cu două schimburi în loc de trei, dar va deveni un centru cheie pentru SUV-uri, cum ar fi modelele Qashqai și Juke, dar aici ar putea fi produse și SUV-uri Renault - Kadjar și Captur, adaugă sursele.

Și Renault lucrează la un plan de restructurare, care vizează realizarea unor economii în valoare de două miliarde de euro pe parcursul a trei ani, în ideea redresării situației financiare, susțin alte surse.

De asemenea, Renault se pregătește să anunțe o restrângere drastică a gamei de vehicule și va înceta să mai producă modele binecunoscute, dar care în prezent sunt în pierdere de teren, precum monovolumul Espace.

Renault a încheiat anul 2019 cu primele sale pierderi nete din ultimii 10 ani din cauza dificultăților întâmpinate de partenerul său japonez Nissan, dar și a scăderii vânzărilor și a marjei sale operaționale. Pentru a reduce costurile, mai multe modele Renault, care se numără printre cele mai puțin rentabile, ar urma să fie victime ale procesului de raționalizare, chiar dacă este vorba de modele simbolice.

Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianța Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianța regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariați și 122 de uzine pe toate continentele.

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Cadre sonore cu Andrei Mîțu
Meteo Chișinău
23
Câțiva nori
Umiditate:69 %
Vint:7,7 m/s
Wed
18
Thu
20
Fri
24
Sat
23
Sun
22

Curs oficial BNM 08 Iulie 2020

MDL RATĂ TREND
EUR 19.5304 -0.0256
USD 17.3188 0.0041
RON 4.0356 -0.0073
UAH 0.6434 0.0033
RUB 0.2408 -0.0000
Arhivă Radio Chișinău