NASA pregătește o strategie pentru a apăra Pământul de impactul unor asteroizi

• 17 Aprilie 2019 20:06
NASA pregătește o strategie pentru a apăra Pământul de impactul unor asteroizi

Un grup de cercetători ai NASA au pus la punct o strategie pentru a apăra Terra de posibilul impact al unor asteroizi, potrivit unui studiu prezentat marți la o reuniune a organizației American Physical Society (APS), relatează EFE, potrivit Agerpres.

"Dacă observăm un corp ceresc la doar câteva zile de impact, acest lucru ne limitează opțiunile, de aceea ne-am concentrat pe găsirea de corpuri cerești când acestea se află la mare distanță de Terra, pentru a avea la dispoziție o perioadă cât mai mare de timp și mai multe posibilități de acțiune", a declarat Amy Mainzer, cercetător principal al NEOWISE la Laboratorul de propulsie al NASA.

Misiunea NEOWISE (Near-Earth Object Wide-field Infrared Survey Explorer) a NASA a descoperit 97 de obiecte necunoscute în sistemul nostru solar, dintre care zece au fost caracterizate ca "obiecte potențial periculoase". Lansat în 2009 ca parte a telescopului WISE, NEOWISE a identificat peste 35.000 de obiecte noi în sistemul solar.

Amy Mainzer, cercetătoarea principală a misiunii de "vânare" a asteroizilor de la Laboratorul din Pasadena (California), a subliniat că este o sarcina "dificilă" pe care a comparat-o cu cea a găsirii unei bucăți de cărbune pe bolta neagră a cerului.

"Obiectele spațiale (relativ) apropiate de Terra (NEO) sunt majoritatea foarte mici și sunt foarte îndepărtate de noi în spațiu", a explicat ea. De asemenea, unele dintre aceste corpuri cerești "sunt la fel de întunecate ca tonerul unei imprimante", iar "detectarea lor pe suprafața întunecată a spațiului este foarte dificilă".

În loc de a utiliza lumina vizibilă pentru a percepe obiectele, echipa lui Mainzer a profitat de o caracteristică particulară a așa-numitelor NEO: căldura lor. Asteroizii și planetele se încălzesc de la Soare și strălucesc intens pe longitudinea undei termice, ceea ce le face mai ușor de detectat cu telescopul NEOWISE.

Descoperirea proprietăților suprafeței corpurilor NEO a ajutat-o pe Mainzer și pe colegii ei să-și facă o idee despre cât de mari sunt aceste obiecte și din ce sunt formate, pentru a pune la punct detaliile acestei strategii defensive în cazul în care un NEO ar amenința Terra.

De exemplu, o strategie defensivă ar fi "împingerea" unui NEO departe de traiectoria sa de impact cu Terra, deși pentru a calcula energia necesară acestei "împingeri" este necesară cunoașterea detaliilor legate de masa, altfel spus dimensiunea și componența, unui NEO.

Cercetătorii au propus NASA crearea unui nou telescop pentru a putea desfășura "o activitate mult mai completă de localizare a asteroizilor și de calculare a dimensiunilor lor" pentru a putea proteja astfel planeta noastră.

Sursa: Agerpres