Moldova rămâne în lista neagră a navigației maritime. O altă navă a fost interzisă (Mold-street.com)
-
22 Aprilie 2019 10:09
Căpitania portului Salerno din Italia a fost nevoită să intervină cu inspecție și măsuri restrictive pe nava Dana 1, cu pavilion moldovenesc, ce transporta lemn din Rusia, informează Mold-street.com.
Potrivit sursei citate, inspecțiile efectuate de echipa autorității maritime locale au fost declanșate imediat după sosirea navei în port, pe 29 martie 2019,
În timpul controalelor la bord, inspectorii Gărzii de Coastă din Salerno, sub coordonarea regională a Direcției Maritime din Napoli, pe lângă constatarea veridicității revendicărilor echipajului, au depistat o serie de încălcări grave ale normelor internaționale în materie de siguranță a navigației, astfel încât să se determine arestarea navei în port.
Abia pe 18 aprilie, au fost eliminate toate deficiențele majore legate de siguranța navigației, precum și plata de către armator a oricărui salariu datorat echipajului, care, prin revocarea statutului său de grevă, a permis începerea operațiunilor comerciale de debarcare a încărcăturii la bord, scrie publicația italiană salernotoday.it.
În conformitate cu dispozițiile naționale și internaționale, căpitănia Portului a notificat de asemenea compania maritimă și autoritățile Republicii Moldova despre interzicerea pentru trei luni a accesului aceste nave în porturile care intră sub incidența Memorandumului de la Paris privind controlul statului portului (MOU Paris).
Suntem în lista neagră
Astfel, ultimele date, din iulie 2018, ale Secretariatului Memorandumului de la Paris relevă că Republica Moldova se află pe locul 69 din 73, (al cincilea de la coadă) în lista neagră a statelor cu nave ce încalcă normele și convențiile internaționale.
Într-o situația mai proastă se află doar țări precum Tanzania, Togo, Comores și Congo.
Raportul menționează că în ultimii trei ani au fost efectuate 480 de inspecții ale navelor ce plutesc cu pavilionul Republicii Moldova, iar în 89 de cazuri acestea au fost reținute.
O mare parte din cele aproape 500 de nave ce plutesc cu pavilion moldovenesc sunt vechi și prezintă pericol. Anul trecut premierul Pavel Filip a cerut responsabililor să înăsprească procedurile de înregistrate a navelor sub pavilion moldovenesc și să fie creat un mecanism funcțional de supraveghere după înregistrarea acestora. Dar deocamdată despre rezultate nu au raportat.