Mitsubishi Outlander PHEV - cel mai vândut SUV hibrid plug-in în Europa

  • 13 Iunie 2016 17:51
Mitsubishi Outlander PHEV - cel mai vândut SUV hibrid plug-in în Europa

În ultimii ani, în Europa, automobilele crossover de toate dimensiunile - cu suspensie mai înaltă, tracțiune 4x4 și scuturi pentru protecție în cazul deplasării pe teren accidentat - sunt foarte la modă, iar producătorul nipon Mitsubishi este reprezentat în segmentul competitiv al SUV-urilor medii (segmentul D) de modelul Outlander.Povestea Outlander a început…

În ultimii ani, în Europa, automobilele crossover de toate dimensiunile - cu suspensie mai înaltă, tracțiune 4x4 și scuturi pentru protecție în cazul deplasării pe teren accidentat - sunt foarte la modă, iar producătorul nipon Mitsubishi este reprezentat în segmentul competitiv al SUV-urilor medii (segmentul D) de modelul Outlander.

Povestea Outlander a început în anul 2001, iar în toamna anului 2012 a fost lansată a treia generație a acestui model, care a primit în 2015 un facelift major, care include și varianta de pionierat a Outlander-ului, vehiculul electric hibrid plug-in Outlander PHEV, aflat pe piață din a doua parte a anului 2013.

Am testat recent modelul Mitsubishi Outlander facelift, atât în varianta PHEV, cu motor pe benzină și două motoare electrice, cât și varianta cu motor Diesel, automobile aflate din primăvara acestui an în parcul de presă al companiei M Car Trading, distribuitorul general Mitsubishi Motors în România.

Popularul crossover Outlander a fost revizuit complet. Mai mult decât o 'împrospătare' a designului tradițional de la mijlocul ciclului de viață al unui automobil, care presupune actualizări estetice minore, noul Outlander a fost reproiectat și reconstruit pentru a se remarca în segmentul competitiv al SUV-urilor de clasă medie cu o imagine expresivă și dinamică și o experiență mai rafinată în timpul condusului.

Mitsubishi Outlander PHEV este cel mai bine vândut vehicul electric hibrid plug-in din Europa, iar PHEV facelift (restilizat) va continua extinderea bazei puternice de clienți din Europa, care depășește în prezent 40.000 de cumpărători.

Outlander PHEV este un SUV hibrid plug-in, adică poate fi încărcat direct de la priza de 220 V. Constructorul nipon a folosit pentru acest model un sistem de propulsie cu două motoare electrice, unul pe puntea față și unul pe puntea spate, un motor termic de 2.0 litri și un set de acumulatori. Cu bateriile încărcate complet, Outlander PHEV a parcurs în timpul testului aproximativ 40 km în modul full-electric, fără a fi nevoie de motorul pe benzină, iar autonomia poate varia ușor în funcție, spre exemplu, de condițiile de drum sau de utilizarea intensă a aerului condiționat.

Outlander PHEV facelift se pune în mișcare în cel mai discret și silențios mod cu putință, folosind energia din acumulatori și cele două motoare electrice, iar display-ul generos, cu o grafică inedită (personal am apreciat funcția Energy Flow), îți afișează pe străzile aglomerate ale Capitalei un reconfortant consum de 0 litri/100 km. După consumarea bateriilor, SUV-ul trece automat pe motorul pe benzină, timp în care poate încărca acumulatorii, dacă folosim funcția Charge, apăsând un buton situat în apropierea joystick-ului cutiei automate. În timpul mersului pe motorul pe benzină, încărcarea acumulatorilor durează 40 de minute, dar consumul poate depăși 10 litri/100 km, în funcție de condițiile de drum.

În schimb, acumulatorii lui PHEV pot fi încărcați complet în numai 25 de minute, gratuit, la o stație care oferă posibilitatea încărcării rapide, cum sunt cele din rețeaua celui mai mare retailer din România — Kaufland. Am găsit o astfel de stație la magazinul Kaufland din zona Barbu Văcărescu, iar PHEV poate fi folosit intens o zi întreagă în traficul aglomerat al Capitalei fără să consume vreun litru de benzină.

Motorul de 2.0 litri pe benzină (1998 cmc, patru cilindri în linie) dezvoltă 121 CP la 4.500 rpm și satisface normele de poluare Euro6. Cele două motoare electrice dezvoltă ele câte 82 CP fiecare. Cuplul maxim al motorului pe benzină este de 190 Nm, în timp ce motorul electric față dezvoltă 137 Nm, iar cel din spate 195 Nm. Transmisia este asigurată de o cutie automată.

Sistemul hibrid al lui Outlander PHEV funcționează impecabil, trecerea de la motoarele electrice la cel pe benzină se face insesizabil, iar cuplul motor își oferă tot timpul agilitatea de care ai avea nevoie spre exemplu în cazul unor depășiri mai sportive.

Cifrele oficiale de consum sunt următoarele: zero litri/100 km în mod electric, 5.8 litri/100 cu bateriile descărcate, 1.9 litri/100 km în mod combinat pe prima sută de kilometri. În cadrul testului, în București și pe traseul București — Sinaia / Cota 1400, cu porțiuni consistente de offroad, pe drumul spre Schitul Sfânta Ana, în apropiere de Cota 1400, am obținut un consum mediu de 7,6 litri/100 km, cu bateriile descărcate. Consumul mediu cu opțiunea 'Save' activată, pentru economisirea energiei electrice a fost de 2,5 litri/100 km. Outlander PHEV are un rezervor de 45 de litri. Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 11 secunde, iar viteza maximă este de 170 km/oră.

Outlander PHEV, parte din familia Mitsubishi, un producător cu tradiție în domeniul 4x4, și fratele mai mic al lui Pajero — un vehicul offroad veritabil, a arătat din aceste calități pe teren accidentat, pe drumul de la Cota 1400 spre Schitul Sfânta Ana, ținuta de drum fiind confortabilă și sigură în offroad.

În plus, în pofida greutății mari, este ușor de manevrat în oraș, impresia fiind că te afli la bordul unei mașini de dimensiuni mai mici și foarte ușor de controlat. Parcarea nu creează niciun fel de probleme datorită noului monitor Multi-around cu imagine Bird-View (de sus): 4 camere sunt poziționate în jurul vehiculului și oferă 5 unghiuri diferite: față, spate, lateral (dreapta și stânga) și de sus, pentru a ajuta la parcarea în spații mici, pentru că pe ecran apar ghidaje de parcare care urmează mișcarea efectivă a roților. Acest ajutor de parcare electronic inteligent este completat de un set de senzori la colțuri (4 pe fiecare bară de protecție, față și spate).

Cealaltă variantă testată, Outlander 2.2 DI-D 4WD, dispune de un motor diesel de 2.2 litri cu patru cilindri în linie și cu o cilindree de 2268 cmc, care furnizează 150 CP la 3.500 rpm și un cuplu maxim de 360 Nm, disponibil între 1.500 și 2.750 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în cazul cutiei de viteze automate cu 6+1 trepte în 11,6 secunde, iar viteza maximă este de 190 km/h.

Consumul oficial este de 6,9 l/100 km în mediul urban, 5,2 l/100 km în extraurban și 5,8 l/100 km mixt. Pe traseul București — Brașov am realizat în cadrul testului un consum mediu de 6,4 litri/100 km.

Întotdeauna un model important pentru Mitsubishi Motors, din punct de vedere al volumului de vânzări, dar și pentru semnificația lui conceptuală, Outlander facelift este acum primul model de serie Mitsubishi care folosește noul concept de design pentru partea frontală, denumit 'Dynamic Shield'. Outlander facelift introduce noua identitate vizuală a MMC, care va fi aplicată gradual la întreaga gamă.

Designul remarcabil al noului Outlander este potențat de farurile suple cu LED (cu 12 lumini LED de zi), care se întind ușor spre exterior și în sus, contribuind la senzația de dinamism. Dincolo de 'Dynamic Shield', munca de creație realizată de echipa de design a MMC a încercat să modifice vizual proporțiile noului Outlander, pentru o imagine mai joasă, suplă și mai largă. Jantele din aliaj în două tonuri, de 18 inchi, au fost reproiectate, având un design mai elaborat.

Mult mai bine desenat decât versiunile anterioare, noul Outlander este mai lung cu 40 mm, ajungând la o lungime de 4.695 mm. Versiunea hibrid are 4.655 mm, în timp ce versiunea cu motor Diesel, mai lungă și cu 7 locuri, are o lungime de 4.695 mm.

La interior se remarcă noile scaune față cu tapițerie îmbunătățită (pernă și suporturi) pentru un confort mai mare, materialele noi pentru tapițerie, volanul restilizat cu inserții negru-pian, cu multiple butoane de control și piele mai fină, cu patru spițe în cazul PHEV, oglinda retrovizoare electrocromatică, display-ul central multifuncțional, care pe lângă afișarea temperaturii exterioare, distanței parcurse, consumului, are și un indicator 'Eco drive', iar grafica este deosebit de interesantă în special pentru Outlander-ul cu motoare electrice.

În versiunea de echipare de top Instyle, Outlander disspune de sistemul de navigație touch screen cu instalație audio premium Rockford Fosgate, cu radio CD cu 9 difuzoare și un subwoofer amplificator 710 W, redare MP3, mufă USB și cameră video pentru mers înapoi integrată.

La Outlander PHEV o impresie deosebită pentru calitatea interiorului o generează și tapițeria maro cu striații și cusături roșii, una din noile tapițerii disponibile pentru acest model, din piele și mai fine, alături de cea neagră cu striații și cusături argintii.

Printre dotări nu lipsesc funcțiile de volan încălzit, parbriz încălzit, lumină ambientală LED pentru zona de sub bord și recipientul din consola centrală, priza de 12V în zona de transport.

Outlander plusează în materie de caracter practic prin prezența diverselor spații de depozitare, dar și prin cele două locuri suplimentare în cazul modelului Diesel, mai lung cu 40 de mm.

Outlander și Outlander PHEV vin echipate cu un set consistent de sisteme de protecție pentru pasageri — airbaguri pentru șofer, pasager, laterale, cortină și pentru genuchii șoferului, clasicele sisteme ABS, EBD, Brake Assist, precum și sisteme Brake Override, ASC + TCL + HSA — sistem activ control al stabilității și tracțiunii, Hill Start Assist și asistență la pornirea în rampă.

Mitsubishi a vândut peste 960.000 de unități pentru primele două generații Outlander, din iunie 2001 până în aprilie 2012. Din 2012, Mitsubishi a produs 320.000 de unități din a treia generație a SUV-ului de clasă medie Outlander, din care 94.796 au fost vândute în Europa, începând din toamna anului 2012.

Prețul modelelor Outlander testate este de 31.380 euro (fără TVA) pentru versiunea Diesel 2.2 DI-D 4WD Instyle Navi AT și respectiv 41.524 euro (fără TVA) Outlander Plug-In Hybrid Instyle.

Sursa: Agerpres.ro

Tags

Alte Noutati

LIVE: Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
5,52
Cer senin
Umiditate:95 %
Vint:0 m/s
Sat
11
Sun
15
Mon
16
Tue
16
Wed
19
Arhivă Radio Chișinău