Misiunea ''Lucy'' a NASA pentru studierea asteroizilor din apropierea planetei Jupiter, lansată cu succes

• 16 Octombrie 2021 16:09

Misiunea Lucy a NASA, prima din istorie dedicată studierii asteroizilor din apropierea planetei Jupiter, a fost lansată cu succes sâmbătă la bordul rachetei Atlas 5, al companiei United Launch Alliance (ULA), relatează EFE, potrivit Agerpres.

Lansarea a avut loc la ora locală 5:34 (9:34 GMT) de la Centrul Spațial Kennedy din Cape Canaveral, Florida.

În următorii 12 ani, misiunea numită "Lucy" va explora un număr record de asteroizi.

În aprilie 2025, nava spațială va survola mai întâi un asteroid din centura principală de asteroizi a sistemului solar, apoi se va apropia de șapte asteroizi troieni, începând din august 2027.

Traiectoria sa va presupune întoarcerea în proximitatea Pământului de trei ori pentru un plus de asistență gravitațională, devenind astfel prima navă spațială care revine în vecinătatea planetei noastre din zonele îndepărtate ale sistemului solar.

Numele misiunii a fost inspirat de strămoșul uman fosilizat (numit Lucy de către cercetătorii care au efectuat descoperirea), al cărui schelet a oferit o perspectivă unică asupra evoluției umanității.