Ministerul Educației a modificat metodologia de evaluare în învățământul primar

  • 19 Ianuarie 12:29
Ministerul Educației a modificat metodologia de evaluare în învățământul primar

Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar a fost revizuită, precizează un comunicat al Ministerului Educației și Cercetării.

 
Astfel, au fost excluse evaluările sumative și evaluările formative în etape la disciplinele „Educația moral-spirituală” și „Dezvoltarea personală” pentru elevii claselor I-IV. Aprecierea rezultatelor elevilor la aceste discipline se va face prin cuvinte încurajatoare, fără înregistrare în catalogul școlar.
 
Portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu mai sunt obligatorii, întocmirea lor rămânând la discreția cadrului didactic.
 
Tabelul performanțelor școlare a fost simplificat, reducându-se de la 4 la 1 pagină. Formatul, completarea, păstrarea și transmiterea acestuia către părinții/tutorii copiilor va fi decisă de fiecare instituție de învățământ în parte.
 
În procesul de revizuire a Metodologiei evaluării criteriale prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV (https://bit.ly/3S8wUym) au fost consultate opiniile a peste 3000 de cadre didactice din întreaga țară, prin aplicarea unui chestionar online cu referire la debirocratizarea activității cadrului didactic din învățământul primar.
 
Modificarea Metodologiei face parte din primul pachet de măsuri de debirocratizare în sistemul educațional, lansat de MEC.
 
Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică*Știri*Muzică
Meteo Chișinău
18,24
Cer senin
Umiditate:55 %
Vint:2,57 m/s
Sat
14
Sun
14
Mon
17
Tue
20
Wed
16
Arhivă Radio Chișinău