Microîntreprinderile vor putea aplica proceduri simplificate în raport cu angajații
-
12 August 2022 16:43
Angajatorii clasificați drept microîntreprinderi ar putea fi scutiți de obligațiile de adoptare a actelor normative la nivel de unitate care conțin reglementări în domeniul dreptului muncii (regulamentul intern al unității și alte acte).
În acest caz, pentru a reglementa relațiile de muncă și alte relații direct legate de acestea, un angajator clasificat ca microîntreprindere va include în contractele de muncă cu angajații clauze care reglementează: graficul de lucru; mărimea și frecvența plăților salariale, funcțiile și sarcinile angajatului; modul de ținere a evidenței orelor de muncă prestate. Un proiect de lege privind stimularea activității microîntreprinderilor a fost elaborat de Ministerul Economiei, scrie Bizlaw
La fel, angajatorii clasificați ca microîntreprindere vor fi exceptați de următoarele obligații:
- de a întocmi, semna și remite persoanei care urmează a fi angajată proiectul de contract individual de muncă sau alte scrisori oficiale din partea angajatorului;
- să țină evidența timpului de muncă prestat efectiv de fiecare salariat, inclusiv a muncii suplimentare, a muncii prestate în zilele de repaus și în zilele de sărbătoare nelucrătoare. Angajatorul va ține evidența orelor de muncă prestate de fiecare salariat în condițiile stabilite cu salariații în contractul de muncă, în funcție de activitatea specifică desfășurată de către aceștia;
- programării concediilor de odihnă anuale pentru anul următor;
- prevenirii angajatului, în formă scrisă, despre data începerii concediului cu cel puțin două săptămâni înainte. Îndemnizația de concediu se plătește la cererea scrisa a angajatului odată cu plata salariului pentru luna în care salariatul se află în concediu;
- informării și consultării salariaților privind subiectele relevante în raport cu activitatea lor în cadrul unității; aducerea la cunoștință a propunerii privind perfectarea contractului individual de muncă;
- concedierii doar pentru anumite motive stabilite de Codul muncii. În acest caz, angajatul va fi notificat prin modalitatea stabilită în contract despre întreruperea raporturilor de muncă cu 14 zile până în data desfacerii contractului de muncă.
Contractul individual de muncă privind munca în cadrul microîntreprinderilor, inclusiv cel ce prevede munca la distanță, se va încheia, modifica și inclusiv prin schimbul de documente electronice cu utilizarea oricărei semnături electronice prevăzute de Legea privind semnătura electronică și documentul electronic.