Managerii media, despre raportul API privind reflectarea campaniei electorale
-
30 Iulie 2021 18:20
Managerii portalurilor media online monitorizate de Asociația Presei Independente (API) în campania electorală pentru alegerile parlamentare din 11 iulie apreciază constatările și calitatea monitorizării și vin cu mai multe propuneri, dar și precizări.
Într-o dezbatere online organizată de API la IPN, Eugeniu Rîbca, directorul portalului Mold-street.com, a remarcat că au fost cazuri când li s-a prezentat spre difuzare publicitate comercială, care de fapt era publicitate politică și a întrebat organizatorii dezbaterii dacă au întâlnit astfel de cazuri.
Jurnalista Lilia Zaharia s-a întrebat dacă Consiliul de Presă s-a autosesizat la atacurile la adresa concurenților electorali. Petru Macovei, în calitate de secretar al Consiliului de Presă, a remarcat că nu au existat solicitări din partea concurenților electorali. Consiliul de Presă se autosesizează doar în cazurile grave care țin de discriminare sau de drepturile copilului. Se consideră că concurenții electorali sunt în stare să-și apere de sine stătător drepturile și doar în anumite cazuri, foarte grave, Consiliul de Presă se poate autosesiza.
Raportul privind presa online în campania electorală pentru alegerile parlamentare din 11 iulie va fi publicat pe pagina web a API. Evenimentul a avut loc în cadrul unui proiect de monitorizare a mass-mediei susținut de National Endowment for Democracy (NED) din SUA în cadrul Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte.