Mai multe formulare tipizate, folosite în administrare afacerilor, nu mai sunt obligatorii. Care sunt acestea
-
26 Martie 13:56
O hotărâre privind excluderea obligației utilizării mai multor formulare tipizate a fost aprobată astăzi în cadrul ședinței Guvernului din 26 martie, scopul de bază fiind simplificarea procesului de administrare a afacerilor, a informat Ministerul Finanțelor.
Astfel, proiectul aprobat prevede excluderea necesității utilizării formularelor tipizate de documente primare cu regim special: avizul de însoțire a mărfii și foaia de parcurs. Prin urmare, contribuabilii vor aproba și tipări de sine stătător formularele de documente primare, cu elemente obligatorii prevăzute pentru acestea, pentru a justifica consumul de carburanți. Aferent excluderii avizului de însoțire a mărfii, la transportarea/expedierea mărfurilor, contribuabilii (furnizorii) vor elibera factura fiscală pentru livrarea mărfurilor.
Totodată, prin proiectul menționat a fost exclusă obligația de a înregistra formularele scrisorilor de transport internațional (CMR) procurate de la Î.S. Editura de Imprimare „Statistica”.
De asemenea, certificatul de origine preferențială a mărfurilor și chitanța de încasare a amenzii la locul constatării contravenției, au fost excluse din Nomenclatorul formularelor tipizate de documente primare cu regim special.