Instagram interzice influencerilor să promoveze țigările electronice
-
19 Decembrie 2019 10:15
Rețeaua de socializare Instagram a anunțat miercuri interdicția pentru așa-numiții "influencers" (utilizatori cu numere mari de admiratori pe rețelele de socializare, n.r.) de a promova țigările electronice, tutunul și armele de foc în conținuturile distribuite de această platformă, relatează EFE, preluat de Agerpres.
Aplicația deținută de Facebook închide asftel ultima portiță rămasă pentru a promova astfel de produse, deși publicitatea directă era deja interzisă, însă influencerii le puteau promova prin intermediul conținuturilor distribuite.
Pe site-ul aplicației, responsabilii Instagram au anunțat că noua interdicție va începe să fie implementată "în următoarele săptămâni".
Lațul împotriva țigărilor electronice se strânge tot mai mult în Statele Unite, cu interdicții la nivel local și al statelor și cu amenințări lansate de însuși președintele țării, Donald Trump, de a interzice comercializarea acestor produse la scară națională.
În noiembrie, statul California a dat în judecată Juul, cel mai mare producător de țigări electronice din țară, pe motiv că publicitatea brandului se adresează tinerilor și adolescenților, deși vânzarea acestor produse este interzisă persoanelor cu vârste sub 21 de ani.
În denunț, depus în comun de guvernul statului California și de orașul Los Angeles, se arată că în acea reclamă adresată tinerilor "nu se avertizează asupra expunerii la produsele chimice și la riscurile de cancer, malformații ale nou-născuților și afectarea sistemului reproductiv".
Potrivit Centrului pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (CDC), peste 42 de persoane au murit până acum în Statele Unite în urma unor afecțiuni pulmonare legate de consumul de țigări electronice și au fost diagnosticate 2.000 de cazuri de leziuni pulmonare neletale.