Indonezia | Prăbușirea avionului Lion Air provocată de erori ale piloților și greșeli în mentenanță
-
23 Septembrie 2019 10:01
Anchetatorii indonezieni au descoperit că greșeli în mentenanță și erori ale piloților au jucat un rol central în prăbușirea unui Boeing 737 MAX Lion Air anul trecut, a relatat ziarul The Wall Street Journal, citat luni de DPA.
Avionul s-a prăbușit în mare la 11 minute după decolare de pe aeroportul internațional Soekarno-Hatta din Jakarta la 29 octombrie. Toți cei aflați la bord se presupune că au murit.
Raportul preliminar privind prăbușirea, care este de așteptat să fie publicat la jumătatea lunii noiembrie, identifică o serie de erori ale piloților și greșeli în mentenanță ca factori care au provocat accidentul, scrie ziarul duminică.
Concluziile sunt în concordanță cu un raport preliminar publicat de Comitetul Național pentru Siguranța Transporturilor (KNKT) din Indonezia în noiembrie.
Președintele KNKT Soerjanto Tjahjono a refuzat să comenteze constatările raportului.
"Nu știm cine a furnizat aceste informații", a declarat el pentru DPA luni, adăugând că raportul final este de așteptat să fie publicat la începutul sau mijlocul lunii noiembrie.
Anchetatorii americani se pregătesc să publice recomandări de siguranță separate variind de la îmbunătățirea abilităților manuale de zbor ale piloților până la verificarea proiectelor de noi aeronave de către Administrația Federală a Aviației (FAA), potrivit ziarului.
Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA este de așteptat să ceară îmbunătățiri ale antrenamentului în cabină și în luarea deciziilor echipajului pentru a asigura că piloții știu ce să facă atunci când sistemele automate funcționează defectuos sau sunt oprite, potrivit ziarului american.
KNKT a declarat în raportul său preliminar că pilotul zborului Lion Air prăbușit a încercat să recapete controlul asupra avionului în timp ce semnale eronate de la senzori ar fi împins în jos botul aparatului.
Anchetatorii au analizat rolul unei noi caracteristici la avioanele Boeing, cunoscută sub numele de Sistem de mărire a caracteristicilor de manevră (MCAS), în cazul prăbușirii.
Sistemul a fost instalat de Boeing pe ultima generație de 737 pentru a împiedica botul avionului să ajungă prea sus și aparatul să stea.
Dar în incidentul ce a implicat avionul Lion Air, se pare că botul a fost împins în jos după ce au fost primite informații eronate de la senzori.
sursa:AGERPRES