Închiderea școlilor pe fondul pandemiei de coronavirus ar putea avea efecte devastatoare pe termen lung, avertizează UNICEF
-
28 Iulie 2021 08:46
Închiderea școlilor pe fondul pandemiei de coronavirus ar putea avea efecte devastatoare asupra dezvoltării copiilor, în numeroase țări și pentru multe decenii de acum înainte, a avertizat marți Fondul ONU pentru copii UNICEF, transmit dpa și AFP, citate de Agerpres.
Peste 600 de milioane de copii din lume nu merg la ore în momentul de față, cifre care nu iau în considerare școlile închise ca urmare a perioadei de vacanță, a precizat purtătorul de cuvânt al UNICEF James Elder.
Doar în Africa de est și de sud, circa 40% dintre copiii de vârstă școlară nu frecventează școala: celor 37 de milioane care nu mergeau la școală dinainte de pandemie li s-au adăugat acum încă 32 de milioane, din cauză că unele școli au rămas închise ori ei nu s-au mai întors în bănci după redeschiderea lor.
Doar un număr redus de școli din această regiune pot asigura cursuri online, a menționat Elder.
"Educația, siguranța, prietenii și mâncarea au fost înlocuite cu neliniște, violență și mame adolescente", a mai spus purtătorul de cuvânt al UNICEF, potrivit căruia numărul sarcinilor înregistrate la tinere între 10 și 24 de ani a crescut cu peste 20% anul trecut doar în Uganda.
UNICEF avertizează că este o situație ale cărei consecințe vor fi resimțite decenii la rând, amintind un raport al Băncii Mondiale ce estimează că această generație de elevi vor câștiga cu 10 trilioane de dolari mai puțin de-a lungul vieții decât ar putea dacă și-ar finaliza educația.
Fiecare an de școlarizare crește potențialul de câștig cu 10%, notează UNICEF.
Elder a mai menționat că, având în vedere lipsa livrărilor de vaccinuri către țările mai sărace, redeschiderea școlilor nu trebuie legată de vaccinarea tuturor profesorilor și elevilor și a făcut apel la guvernele și statele donatoare să investească mai mult pentru a-i readuce la școală pe copii și adolescenți, iar tinerelor mame să li se permită să meargă în continuare la ore.