Studiul a constatat că aerul mai cald, cauzat de emisiile de carbon, face zborurile mai accidentate în întreaga lume, cu turbulențe severe. În Atlanticul de Nord turbulențele au crescut cu 55% din 1979.
Coautorul studiului, Mark Prosser, de la Universitatea din Reading, a spus că fiecare minut suplimentar petrecut călătorind prin turbulențe crește uzura unei aeronave, precum și riscul de rănire a pasagerilor și însoțitorilor de bord.
„Turbulențele fac zborurile accidentate și uneori pot fi periculoase. Companiile aeriene trebuie să înceapă să se gândească la modul în care vor gestiona turbulențele crescute, deoarece acestea costă industria între 150-500 de milioane de dolari anual numai în SUA.”
Profesorul Paul Williams, un om de știință la Universitatea Reading și coautor al cercetării, a spus că ar trebui investit în sisteme îmbunătățite de prognoză și detecție a turbulențelor, pentru a preveni zborurile mai accidentate în următoarele decenii.
Se știe deja că climatul în schimbare rapidă afectează călătoriile aeriene. Un curent de aer mai rapid peste Atlantic crește timpul de călătorie, iar temperaturile în creștere reduc greutatea pe care o poate transporta aeronava. În același timp, emisiile de carbon din aviație sunt un factor important al crizei climatice.
Studiul, publicat în jurnalul Geophysical Research Letters, a constatat că deasupra Atlanticului de Nord – una dintre cele mai aglomerate rute de zbor din lume – durata totală anuală a turbulențelor severe a crescut cu 55% de la 17,7 ore în 1979 la 27,4 ore în 1979. 2020.
Turbulența moderată a crescut cu 37% de la 70,0 la 96,1 ore, iar turbulența ușoară a crescut cu 17% de la 466,5 la 546,8 ore.
Autorii studiului arată că, în timp ce SUA și Atlanticul de Nord au înregistrat cele mai mari creșteri ale turbulențelor în timpul zborurilor, alte rute de zbor aglomerate peste Europa, Orientul Mijlociu și Atlanticul de Sud au înregistrat, de asemenea, creșteri semnificative ale turbulențelor.