În timp ce șoferii de microbuze protestează împotriva deciziei CNESP, epidemiologii susțin că transportul public reprezintă o sursă de infecție, de aceea restricțiile ar trebui respectate cu strictețe

  • 23 Februarie 2021 13:40
În timp ce șoferii de microbuze protestează împotriva deciziei CNESP, epidemiologii susțin că transportul public reprezintă o sursă de infecție, de aceea restricțiile ar trebui respectate cu strictețe

Șoferii de microbuze din mai multe regiuni, inclusiv, din municipiul Chișinău și-au sistat astăzi activitatea în semn de protest față de decizia autorităților de a limita numărul de pasageri în microbuze, ca măsură sanitară anti-Covid-19. Transportatorii solicită fie anularea acestei restricții, fie compensarea pierderilor. Pe de altă parte, epidemiologii susțin că transportul public reprezintă o sursă de infecție, de aceea restricțiile ar trebui respectate cu strictețe. 

Peste 2 500 de microbuze de pe rutele interurbane, raionale și municipale nu au circulat astăzi, șoferii manifestându-și în felul acesta nemulțumirea față de decizia aprobată săptămâna trecută la Comisia Națională pentru Sănătate Publică, prin care li se impune conducătorilor auto să îmbarce pasageri doar la jumătate din capacitatea unității de transport. Președintele Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto, Oleg Alexa, solicită că autoritățile fie să anuleze această restricție, fie le compensează pierderile. Decizia autorităților de a suspenda această restricție până pe 28 februarie nu soluționează problema, susține Oleg Alexa.

Protestăm împotriva măsurii prin care s-a impus limita la capacitatea de îmbarcare. Noi am spus că autoritățile au două alternative, fie o anulează această restricție și revenim la capacitatea de îmbarcare conform numărului de scaune, fie, dacă ei consideră necesar, vin suplimentar cu anumite compensații ca noi să putem activa financiar, motorina să o achităm, salariile, impozitele.

Oleg Alexa recunoaște că unii șoferi nu respectă măsurile de prevenire a răspândirii infecției și admit supraaglomerarea unității de transport. În acest caz, susține el, trebuie sancționat șoferul, și nu toată ramura.  

Este indisciplina șoferilor care nu prea înțeleg că trebuie să respecte măsurile, dar aceasta nu înseamnă că trebuie de pedepsit întreaga ramură.

Și pasagerii spun că unele microbuze sunt aglomerate și nu se mai ține cont de distanțare socială și reguli antiepidemice.

Dacă sunt 11 locuri sau 14 locuri, el poate să ia cinci oameni în picioare, dar nu așa încât, mă scuzați, el stă lipit cu spatele de șofer. Așa nu se poate.

Și la șoferi le este greu deoarece se consumă multă motorină. Dar situația este așa că trebuie să limiteze numărul de pasageri. În oraș este transport și o să se descurce lumea, mai greu pentru cei din raioane, din suburbii. Dar nici aceștia nu prea circulă. Lumea stă pe acasă. Nu este lume.

Transportul public reprezintă o sursă de infecție, susține fostul ministru al Sănătății, Mihai Magdei, medic epidemiolog. Pe de altă parte, el consideră că în asemenea situații când autoritățile vin cu restricții, trebuie să propună și măsuri de susținere financiară a celor afectați de aceste restricții, în cazul dat fiind vorba de transportatori.

Troleibuz, autobuz, microbuz, chiar și taxiul este o sursă de infecție, însă statul ar trebui să se gândească la lucrurile acestea. Dacă statul, prin Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică, a introdus niște restricții, ea trebuie să emită și mecanismul de finanțare. Dacă troleibuzul sau autobuzul este la jumătate de capacitate sau 25 la sută, înseamnă că restul trebuie să achite statul.  

Președintele Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto, Oleg Alexa, a informat că la sfârșitul acestei săptămâni urmează să decidă dacă se va protesta în continuare față de restricții impuse.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică * Știri * Muzică
Meteo Chișinău
17,24
Cer senin
Umiditate:77 %
Vint:2,57 m/s
Fri
10
Sat
12
Sun
14
Mon
15
Tue
14
Arhivă Radio Chișinău