Astfel, din contul investițiilor externe au fost reabilitați/construiți 248 km de drumuri.
Totodată, ministerul precizează că sunt continuate lucrările de reabilitare/construcție pe următoarele sectoare de drum: • Drumul M3 Chișinău – Comrat - Giurgiulești - frontiera cu România: - sectorul Ciumai - Vulcănești, cu o lungime de 31,1 km; - sectorul de ocolire a localităților Slobozia Mare, Cîșlița Prut și Giurgiulești, cu o lungime de 18,3 km; • Drumul R34 Hîncesti – Leova – Cahul – Giurgiulești, cu o lungime de 83,0 km; • Coridorul 10, sectorul Codrul Nou – Chiștelnița – Ignăței – Peciște – Trifești, cu o lungime de 36,5 km.
Din Fondul Rutier au fost finalizate lucrările de reabilitare/modernizare a 58,6 km de drumuri și 4 poduri.
Pentru anul viitor este negociată și agreată o investiție de circa 600 mil. euro pentru reabilitarea în continuare a drumurilor naționale prin intermediul Proiectelor „Moldova drumuri III” și „Moldova drumuri IV”, finanțate de Banca Europeană de Investiții, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Programul de Îmbunătățire a Drumurilor Locale, finanțat de Banca Mondială.
În acest sens, pe parcursul anului curent au fost semnate: • Contractul de finanțare dintre Republica Moldova și Banca Europeană de Investiții pentru realizarea proiectului ”Moldova drumuri IV”, în valoare de 150 milioane euro; • Acordul de modificare nr. 3 la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare privind realizarea lucrărilor de construcție și reabilitare a drumurilor în Republica Moldova (din 28 iunie 2013), care prevede majorarea cu 100 milioane euro a sumei alocate inițial; • Contractul de finanțare între Republica Moldova și Banca Europeană de Investiții pentru suplinirea și realizarea în continuare a proiectului „Moldova drumuri III”, în valoare de 100 milioane Euro.
La începutul anului 2023 urmează a fi semnate: • Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție, pentru realizarea proiectului „Moldova drumuri IV”, în valoare de 150 milioane euro; • Acord de finanțare pentru continuarea proiectului de îmbunătățire a drumurilor locale în valoare de 100 milioane euro.
Din contul banilor acordați vor fi reabilitate mai multe sectoare de drum.
De asemenea, ministerul de resort precizează că se construiesc poduri peste Prut. • A fost reabilitat/consolidat podul transfrontalier Giurgiulești (MD) – Galați (RO). Lucrările de consolidare a podului au durat aproximativ nouă luni, iar investiția a costat circa 8 milioane de RON, asigurată în totalitate de Guvernul României. Podul interconectează infrastructurile rutiere între cele două state, astfel sporind rolul Republicii Moldova în calitate de punct de legătură între statele Uniunii Europene și Comunitatea Statelor Independente.
• A fost semnat Acordul pentru construcția podului transfrontalier între localitățile Ungheni (MD) - Ungheni (RO), proiectul a fost depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility #CEF) în valoare de 16.486.604 euro. În scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor. • Ministerul este în proceduri de demarare a negocierilor pentru semnarea unor Acorduri noi cu România pentru modernizarea și extinderea la 4 benzi a podului Leușeni – Albița și reconstrucția podurilor Cahul – Oancea și Sculeni - Sculeni; • În preajma localităților Leova (MD) – Bumbăta (RO) se construiește un pod flotant (de pontoane), inclusiv drumul de acces și infrastructura necesară pentru punctul de trecere a frontierei de stat, pentru a fi fluidizat transportul de mărfuri de mare tonaj. • A fost negociat și acceptat spre semnare Acordul dintre Guvernul Republicii Moldova și Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind construcția podului rutier transfrontalier peste râul Nistru la frontiera de stat moldo-ucraineană în zona localităților Cosăuți (MD) – Yampil (UA);
Ministerul de resort își propune ca în 2023 să crească investițiile în infrastructura rutieră și să sporească nivelul de acoperire a drumurilor naționale moderne.